יש לא מעט אנשים (בעיקר גברים) שיגידו שסקס זה הדבר הכי חשוב בחיים, ולמען האמת אפשר להבין אותם. אחרי הכל, סקס תמיד נחשב למשהו שמעורר רגשות חיוביים, וככזה שגורם לאנשים שעוסקים בו להפוך למאושרים בין רגע. אבל מסתבר שזה לא תמיד המקרה, ולחלק מהאנשים הוא יכול לגרום להרגיש ממש רע. 



מחקרים קודמים כבר חשפו שיש נשים שמרגישות עצובות מאוד אחרי קיום יחסי מין, וזה נחשב כשמשהו שיכול לקרות רק להן. אך כעת לפי מחקר חדש ומפתיע, יש גם גברים שחווים את אותה התופעה בדיוק וזו אפילו תופעה בין-לאומית. אל המסקנה הזו הגיעו חוקרים מאוניברסיטת קווינסלנד, לאחר שתשאלו על הנושא מעל 1,000 גברים ממדינות ברחבי העולם - כמו ארה"ב, בריטניה, גרמניה ורוסיה. 



הם גילו ש-4 מכל 10 מהם חוו "עצב בלתי מוסבר" אחרי הסקס. מדובר בתופעה שקוראים לה postcoital dysphoria, ובה אנשים שמקיימים יחסי מין מהנים חשים אחרי זה לפתע "רגשות לא מוסברים של עצב, עצבנות וגם נטייה לבכות".



יש גם אנשים שחשים עצובים אחרי הסקס. אילוסטרציה: אינגאימג
יש גם אנשים שחשים עצובים אחרי הסקס. אילוסטרציה: אינגאימג



"41% מהמשתתפים אמרו שחוו את התופעה במהלך חייהם, בעוד 20% טענו שחוו זאת בחודש האחרון", הסביר המחבר המוביל במחקר, ג'ואל מקקקוויאק, במחקרו שפורסם ב-the Journal of Sex and Marital Therapy. הוא הוסיף שהיו אחוזים בודדים מהמשתתפים שאפילו דיווחו שהם חווים זאת באופן קבוע אחרי הסקס.



מי שאובחנו כסובלים מהתופעה, ענו שהם מסכימים עם משפטים כמו "אני לא רוצה שיגעו בי ואני רוצה להישאר לבד אחרי הסקס", או "אני מרגיש לא מרוצה, מוטרד ועצבני", וגם מי שטענו שחשו אחרי האקט "ריקים וחסרי מרגש", למרות שנהנו ממנו מאוד. "נהוג לחשוב שגברים ונשים חשים מגוון של רגשות חיוביים מיד אחרי הסקס, כולל סיפוק ורגיעה", הסביר רוברט שוויצר, מחבר נוסף במחקר.



כעת שמצאו שזה לא המצב, השלב הבא יהיה לפענח מה גורם לזה. "עדיין לא ברור למה זה קורה, אבל אנחנו חושבים שזה יכול להיות מכמה סיבות, כולל גורמים פסיכולוגיים וביולוגיים"