רוב האנשים שונאים נחשים והיו מעדיפים לא להיתקל בהם מחוץ לערוץ ה"נשיונל ג'אוגרפיק". אם יהיה להם מזל, הם יצליחו להעביר חיים שלמים בלי לראות נחש כזה זוחל בין רגליהם או גרוע מכך, להיות מוכש על ידו. אבל לא לכולם המזל מאיר פנים, יוכל להעיד על כך ילד אומלל מאוסטרליה שהוכש פעמיים באותו שבוע בידי הנחש הארסי ביותר במדינתו. למרבה המזל, הוא שרד כדי לספר על זה.

בפעם הראשונה שג'ואל קנינג בן ה-6 הוכש בידי הזוחל הקטלני, מסוג Western brown snake, הוא שיחק בחצר ביתו שבעיר פרת'. הוא נכנס הבית, ניגש ברוגע אל אימו ושאל אותה על גן עדן. הוא הסביר שלימדו אותו להישאר רגוע במצבים כאלו, כדי להאט את קצב התפשטות הארס בגופו."הוא שאל, 'אם מוכשים בידי נחש ארסי באוסטרליה, מגיעים לגן עדן'", סיפרה אימו פיפה על הרגע המצמרר. "עניתי לו שכן, ואז הוא איבד את ההכרה. העיניים שלו התגלגלו לאחור וידעתי שהוא לא מקבל מספיק חמצן". 

ג'ואל בבית החולים לאחר שהוכש בידי נחש. צילום מסך
ג'ואל בבית החולים לאחר שהוכש בידי נחש. צילום מסך

 
הוריו המבוהלים לקחו אותו לבית החולים כשהוא סובל מקשיי נשימה, שם קיבל נסיוב נגד הארס ומצבו התייצב. לאחר מכן, הוא הוטס לבית חולים אחר להמשך טיפול. ג'ואל שוחרר לבסוף ולא סבל מנזק פיזי לטווח ארוך, אבל בזה לא הסתיים הסיוט שלו.
אם לא די במה שעבר, שמונה ימים לאחר מכן הוא הוכש שוב בידי נחש מאותו הסוג. אימו סיפרה שהיא בטוחה שניצל גם בפעם השנייה בזכות שאריות הנסיוב בגופו. "התפללתי שאשרוד גם בפעם השנייה", סיפר ג'ואל לכלי התקשורת המקומיים. "חשבתי שאשרוד שוב בגלל ששרדתי בפעם הראשונה, וזה מה שקרה".

גם בפעם השנייה הילד האמיץ החלים לחלוטין מבחינה פיזית, אך נפשית יש לו על מה לעבוד. אימו סיפרה שמאז מה שעבר הוא סובל מחרדות והתקפי פאניקה, ופוחד להיות מוכש שוב.

ג'ואל מתראיין יחד עם אימו לכלי התקשורת


הכירו את הנחש המסוכן ביותר באוסטרליה