רוב האנשים אוהבים את הירקות שלהם בסלט, והדבר שהכי חשוב להם הוא שהם יהיו טעימים בעודם אוכלים אותם. אבל לא עבור הסבא הזה מבריטניה, שאותו מעניין רק דבר אחד, והגודל מבחינתו כן קובע. למעשה, ראגביר סינג סאנגהרה בן ה-75 יעשה הכל כדי שהמלפפון שלו יהיה הארוך ביותר בעולם, וכן - אנחנו עדיין מדברים על ירקות. אם יצליח במשימה, יוכל לזכות במקום של כבוד בתחרות שיאי הגינס.

סאנגהרה, שעבר לבריטניה מהודו בשנות ה-90, גידל ירקות כל חייו, וזו אחת מאהבותיו הגדולות ביותר לצד משפחתו והדת. כשגר בהודו עבד כחוואי, וכיום הוא איש דת סיקי שמשלב את אמונתו עם חיבתו לגידול פירות וירקות. הוא חשף לאחרונה שהוא מתפלל למלפפון הגדול שלו במשך שלוש שעות כל יום, מה שלדעתו גם עזר לו להגיע לממדים אליהם הגיע. נכון לעכשיו, אורך הירק החביב הוא כ-129.54 סנטימטרים, והוא ממשיך לגדול באורך ובהיקף כל הזמן. 

 
מתפלל עבורו שעות כל יום. סאנגהרה בפעולה
מתפלל עבורו שעות כל יום. סאנגהרה בפעולה
 
"הכנתי מושב כדי שאוכל לשבת לידו ולהסתכל עליו כל יום", סיפר חובב הירקות לכלי התקשורת המקומיים. "אני מתפלל שהוא יגדל, שהוא ישמור על כולנו בריאים. זה משמח אותי לראות אותו". הוא הודה שגם הוא הופתע ממה שהשיג עד כה, וזה לא משהו שקרה לו אי פעם. "גידלתי ירקות ופירות בגינה שלי במשך 13 שנים, אבל אף פעם לא גידלתי משהו כל כך גדול", הסביר. "אני חושב שגם מזג האוויר החם שהגיע לאחרונה גם עזר. צריך לדאוג לו כמו שדואגים לילד". כמובן שמלבד תפילות הוא לא שוכח להשקות את המלפפון האדיר ולשים לו דשן.
 
הזוכה האחרון בתואר ב-2011 הצליח להיכנס לספר השיאים עם מלפפון של 107 סנטימטרים, כך נראה שיש לסאנגהרה סיכוי טוב לנצח. הבעיה היחידה היא, שמדובר במלפפון מסוג ארמני ולא מלפפון רגיל, ומומחים הסבירו שהזן הזה נדחה עד כה בתחרויות.
 
המלפפון הארוך של סבא. צילום מסך
המלפפון הארוך של סבא. צילום מסך


יחד עם זאת, יש סיכוי שיצליח לזכות אם יצליח ליצור תואר חדש של המלפפון הארמני הארוך בעולם, וכמובן שיהיו עוד משתתפים מלבדו. על פי דובר של שיאי הגינס, נכון לעכשיו אין אף אדם שזכה בתואר הזה, ו"כל אחד יכול להירשם ולנסת ליצור תואר חדש דרך האתר שלנו". 

כמו כן, יש תמיד תחרויות מקומיות לירקות ופירות ענקיים שאפשר להירשם אליהם. אך בין אם יזכה ובין אם לא, סאנגהרה אמר שכשתגיע השעה שהמלפפון שלו יהיה מוכן, יוכל להאכיל באמצעותו הרבה מאוד אנשים וזה בדיוק מה שהוא מתכוון לעשות.