ישנם אינספור סיפורם טרגיים וסיפורי גבורה של אנשים ששרדו את מלחמות העולם, וכבודם במקומו מונח. אבל מלבדם יש גם לא מעט בעלי חיים ששרדו את הקרבות הקשים, וחלקם עוד כאן איתנו כדי לספר על מה שעברו. אחד מהם הוא מוג'ה התנין, ששרד את מלחמת העולם השנייה ונחשב לתנין האמריקאי המבוגר בעולם.


הזוחל הוותיק הגיע מגרמניה לגן החיות בבלגרד ב-1937, ערב המלחמה, כשהיה בן שנתיים בלבד. בזמן ששהה שם שרד שתי הפצצות אוויריות על הבירה הסרבית, אחת בידי הגרמנית ב-1941 ואחת נוספת בידי בעלות הברית ב-1944. במהלך ההתקפות הללו גן החיות כמעט הושמד לחלוטין, אך למרבה המזל, הדבר היחיד שמוג'ה איבד במהלכן היו המסמכים הרשמיים אודות העברתו לגן החיות. במשך כמה עשורים היה לו שקט יחסי, עד להפצצות של נאט"ו על יוגוסלביה ב-1999.
 
למרות הגיל, התנין החביב בריא ואוכל בכמויות גדולות. מוג'ה בגן החיות
למרות הגיל, התנין החביב בריא ואוכל בכמויות גדולות. מוג'ה בגן החיות


למרות גילו המופלג, שמשוער כ-80 פלוס, מצבו הבריאותי של מוג'ה החביב טוב מתמיד ויש לו תיאבון רב. מאז הגיע לגן החיות, המוני תושבים עשרות וכן תיירים מרחבי העולם הגיעו כדי לבקר אותו. בגלל גילו הוא כבר זז מאוד לאט, אבל נכון לעכשיו הבעיה הבריאותית היחידה שלו הייתה נמק, מה שאילץ את הצוות הוטרינרי בגן החיות לקטוע את כף רגלו הימנית ב-2012. "הוא במצב מעולה והוא בריא, הוא אוכל המון ונמצא במצב טוב ביחס לגילו", אמר מנהל גן החיות סרבולג'וב אלקסיק. "אנחנו מקווים שהוא יישאר כך עוד הרבה שנים", 
 מוג'ה התנין החביב