אף אדם בעולם לא אוהב כשהממשלה מתערבת לו בחיים, אבל בהרבה מקרים זה פשוט בלתי נמנע. יחד עם זאת, סביר להניח שרוב הממשלות לא מתערבות לאזרחים בחיי המין שלהם, אולי מלבד קולומביה. לפחות על זה אנחנו יכולים לשמוח ולקוות שממשלת ישראל לא תיקח מהם דוגמה.



לאחרונה מזכיר משרד הבריאות של העיר סנטה מרתה יצא בהודעה חריגה, וביקש מהאזרחים והתיירים להימנע מסקס במהלך גל החום החריג. באופן לא מפתיע הוא זכה ללעג ציבורי והרבה תהו אם הוא רציני או שמדובר בבדיחה מאוד לא מוצלחת. אבל חוליו סאלאס היה מאוד רציני והתכוון לדבריו, ואלו היו מילותיו על פי ה"קולומביה ריפורטס": "הימנעו מלקיים יחסי מין בכל שלב בו הטמפרטורות גבוהות, בייחוד בצהריים, כיוון שהפעילות הזו יוצרת עומס על הגוף ומעלה את קצב הלב".



הממשלה המליצה לתושבים להימנע מסקס במהלך גל החום. אילוסטרציה: פיקסאביי
הממשלה המליצה לתושבים להימנע מסקס במהלך גל החום. אילוסטרציה: פיקסאביי



עבור אלו שלא יכולים להתאפק, סאלאס המליץ שינסו לפחות לעשות סקס כשמתקרר מעט: "עדיף לעשות את זה בלילה כשהטמפרטורה נמוכה יותר. אם יש לכם מזגן טוב אז אין בעיה". למרות שזו נשמעת כמו עצה ממש מוזרה דווקא יש בה היגיון. על פי אגודת הלב האמריקאית, סקס נחשב לפעילות גופנית מתונה, כלומר היא מעמיסה על הלב בערך כמו עליה של שתי קומות במדרגות.

העצה המוזרה הזו של סאלאס הגיעה יחד עם המלצות נוספות כדי להתמודד עם גל החום, כולל מקלחות קרות, שתייה ממרובה, הימנעות משהיה בחוץ וכן הימנעות מפעילות גופנית מאומצת. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בקולומביה, הטמפרטורות בעיר החוף חצתה לאחרונה את ה-40 מעלות צלזיוס, מה שהוביל להמוני אנשים להגיע למיון כשהם סובלים ממכת חום.