שנים על גבי שנים אמרו לנו שאם אנחנו רוצים להיות בריאים, רזים ומדהימים עלינו להתנזר מפחמימות לחלוטין, או לאכול מהן מעט מאוד. אבל בפועל, המציאות הרבה יותר מורכבת מזה ומדובר בגישה שכבר הוכחה כשגויה. יש הרבה מאוד גישות בנושא, כשזו שנחשבת לשפויה ביותר היא זו שדוגלת באכילה מתונה של פחמימות, כשהדגש הוא על אכילת פחמימות מורכבות. 



למעשה, מחקר שנערך לאחרונה חיזק את הגישה הזו, ולפיו אנשים שאוכלים פחמימות חיים בממוצע ארבע שנים יותר. לעומתם, מי שאכלו מעט מידי פחמימות או יותר מידי הגדילו את הסיכוי שלהם למות בגיל צעיר בכ-20%. אז מה בעצם מוגדר ככמות מאוזנת ומתונה של פחמימות? החוקרים הגדירו זאת כ-50-55% מהצריכה הקלורית היומית.


 
אל תוותרו על הפחמימות שלכם. אילוסטרציה: אינגאימג
אל תוותרו על הפחמימות שלכם. אילוסטרציה: אינגאימג

 
אל התובנות האלו הגיעו חוקרים מבית החולים "בריגהאם ובית החולים לנשים" בבוסטון מסצ'וסטס, לאחר שניתחו נתונים של 432,179 אנשים מלמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם. לדעתם, תזונה דלת פחמימות פוגעת בבריאות כי במסגרתה אנשים אוכלים מעט מידי פירות, ירקות, דגנים ובשר. כתוצאה מכך, זה גורם לחסך בחומרים תזונתיים, דלקות והאצת הזדקנות הגוף, כך נטען במחקר שפורסם ב- published in The Lancet Public Health journal.

מעל לכל, זה פוגע בייצור הגלוקוז, שהוא ה"דלק" של המוח. המוח שלנו זקוק לפחמימות כדי להפוך אותו לגלוקוז, שזה מקור האנרגיה הכי זמין ונגיש שיש לגוף, שגם אחראי על ייצוב רמות הסרטונין שלנו. מה שררבים שוכחים הוא שהגוף שלנו זקוק כל יום לכל אחת ואחת מקבוצות המזון- חלבונים, שומנים ופחממות. זה מאגר שצריך למלא כל יום, וכמובן שצריך להקפיד על הסוגים שלהם.

via GIPHY