אומרים שהורים יעשו הכל למען ילדיהם ואפילו יקריבו את חייהם למענם. אך לצד זאת, לא חסרים מקרים קשים של הורים מזניחים או אלימים, וזה כבר הפך לעניין שבשגרה. למעשה, אפילו העדפה של ילד אחד על פני אחר יכול להיחשב בקלות כהתעללות, ויש לא מעט מקרים כאלו. לאחרונה זוג הורים מסין זעזעו את הרשת כשהציעו את ביתם למכירה, בתמורה לכסף לטיפול בבנם שחולה בסרטן.



השניים, ממחוז סצ'ואן, הקימו בקביל דף למימון קהל עבור בנם הפעוט, אך הוא הוקפא בעקבות הביקורת הקשה שספגו על מעשיהם. כל המהומה החלה לאחר שהאב, ליאנג יוג'יה, יצא לרחוב ועמד כשביד אחת הוא מחזיק את ביתו בת הארבע, וביד השנייה אוחז שלט בו הוא מציע אותה למכירה.



בשלט נכתב, בין היתר, שהמשפחה מתגוררת בעיר אמישאן, ושבתם "חמודה ומקסימה", אך הם לא יכולים לספק לה את החיים הטובים שמגיעים לה. לכן, הם ישמחו "לתת" אותה למי שייתן להם מספיק כסף עבור טיפול באחיה התאום שחולה בלוקימיה.


 
הבת שהוצעה למכירה, אחיה החולה ואימם. צילום מסך
הבת שהוצעה למכירה, אחיה החולה ואימם. צילום מסך


אחד מהעוברים במקום צילם את האב ושיתף את התמונה ברשתות החברתיות, וכך במהרה המקרה הפך ויראלי, כאשר ההורים ספגו ביקורת קשה. בעקבות התגובות הקשות שקיבלו השניים, החליט האב להגיב, וטען שלא הייתה לו כל כוונה למכור את בתו. לדבריו, הוא עשה זאת כדי לקבל תשומת לב בתקווה שכך יצליח לגייס עוד כסף עבור בנו. הוא הביע את התנצלותו ואמר שהוא מתחרט על מעשיו ושהם נעשו בטעם רע.

"רציתי למשוך את תשומת הלב הציבורית כדי לגייס תרומות, לכן עשיתי זאת", הסביר האב ל-Beijing Youth Daily, והוסיף שהשלט היה רק גימיק. "עכשיו אנחנו מבינים שזה היה בלתי הולם, לא חשבנו על זה לעומק". אמה של הילדה גיבתה את דבריו ואמרה בתגובה: "ברור שלא נמסור אותה, לאף אחד. אנשים שאלו אותנו כמה היא עולה או הציעו לאמץ אותה אבל סרבנו לכל ההצעות".  
 
הילדה מחזיקה קערת הקאה עבור אחיה החולה. צילום מסך
הילדה מחזיקה קערת הקאה עבור אחיה החולה. צילום מסך
 
על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, השניים הצליחו לגייס עד כה מספיק כסף עבור חלק מהטיפולים, אך הסכום אזל והם זקוקים לתרומות נוספות. בשל כל ההוצאות הרפואיות הם נכנסו לחובות קשים, ושוקלים למכור את בתם כדי לכסות עליהם, וכדי לקנות תרופות לבנם. לצערם הרב, חשבון המימון ההמוני שלהם הוקפא בשל הזעם הציבורי שעוררו, ואנשים לא האמינו להם כשטענו שמעולם לא תכננו לעשות את מה שהבטיחו. רוב הגולשים טענו שמדובר באפליה על רקע מין ושמדובר במעשה לא חוקי ואף בסחר בני אדם. 
 
האב של התאומים. צילום מסך
האב של התאומים. צילום מסך