רובינו לא זוכרים את השנים הראשונות שלנו, מה שלפעמים יכול להיות דבר טוב, בעיקר אם חווינו משהו ממש טראומטי. למשל, אם טבענו כי אמא שלנו חשבה שלהסתכל על הסמארטפון זה חשוב יותר מלהשגיח עלינו. תרחיש אימים כזה אירע בסוף השבוע האחרון בסין, כשפעוטה נלקחה לבריכה לחגוג את יום הולדתה הראשון, וטבעה כי אמה לא שמרה עליה.

הפעוטה בת השנה, שיאוואי, שיחקה בבריכה בתוך גלגל מתנפח לצד פעוט נוסף, בעוד אמה הייתה עם הגב אליה ושלחה הודעות בסמארטפון. מתיעוד ממצלמות האבטחה, ניתן לראות את האם כשהיא ממשיכה להתעלם מבתה, גם כשהיא נופלת מהגלגל שלה וטובעת. הפעוט הנוסף שהיה בבריכה ניסה להסב את תשומת ליבה של האם, אך היא התעלמה גם ממנו והמשיכה בשלה. 
 

שיאוואי בבית החולים. צילום מסך דרך כלי התקשורת בסין
שיאוואי בבית החולים. צילום מסך דרך כלי התקשורת בסין



רק לאחר ששיאוואי שהתה תחת המים במשך כדקה וחצי, האם הסתכלה לעבר הבריכה, וכשראתה מה קרה מיהרה להציל אותה ולבצע בה פעולות החייאה. על פי דיווח של ה-Haixia Metro, הפעוטה הגיעה לבית חולים בעיר פוג'ו, במחוז פוג'יין כ-20 דקות לאחר מכן, כשהיא ללא דופק, גופה קר ופניה כחולים. בסופו של דבר הרופאים הצליחו להחיות אותה לאחר 20 דקות נוספות, אך היא לא שבה להכרה מאז הטביעה ומצבה ממשיך להיות קשה.


בראיון לכלי התקשורת המקומיים, אימה של שיאוואי הסבירה שהייתה חייבת לענות להודעה מחברה, ובסך הכל הפנתה גב לביתה למשך דקה או שתיים. היא לא שמה לב שמשהו לא בסדר, למרות שעמדה כשהיא צמודה לבריכה. "אני מקווה שבתי תשרוד", אמרה בדמעות בעודה מחכה בחדר המיון.

באשר לחברה שמנהלת את הבריכה, זו מסרה שהיא תהיה מוכנה לשלם על הטיפול הרפואי של הפעוטה. כמו כן, היא התנצלה על שעובדיה לא היו בעזור אותה עת, מאחר שהם נקראו לקבל משלוח.