כאשר נמאס לאנשים מבני זוגם, הם פשוט ייפרדו מהם, גם אם זה לא משהו שנעים וקל לעשותו. אבל לא לנה קלייטון האמריקאית, שלאחר שמונה שנות נישואין, החליטה להיפטר מבעלה במלוא מובן המילה. החלק המטריד ביותר במקרה הזה הוא, שיתכן שהמשטרה כבר הייתה עדה לניסיון רצח קוד של הבעל, אך בזמנו היא פשוט לא הבינה זאת.



על פי משטרת מחוז יורק, לנה התקשרה אליהם לקראת סוף חודש יולי וסיפרה שבעלה, סטיבן, אינו מגיב. "היא טענה שמצאה אותו ללא סימני חיים בביתם", סיפר דובר המשטרה טרנט פאריס. כשהשוטרים הגיעו לביתם בעיר שארלוט, הם מצאו את הגבר בן ה-64 ללא הכרה למרגלות גרם המדרגות. סיבת המוות הרשמית עדיין לא הייתה ידועה אז, אך היה נראה שהוא נפגע לאחר שנפל מהמדרגות.



אבל מספר שבועות לאחר מכן, מה שנראה כתאונה התברר כהרג מכוון מצד לנה, כשבבדיקות טוקסיקולוגיה נמצא בגופו של סטיבן כימיקל בשם טטראהידרוזולין (חומר שמצוי לרוב בטיפות עיניים שנקנות ללא מרשם). במהלך חקירתה, לנה הודתה בהרעלת בעלה "ללא ידיעתו", והסבירה איך הכניסה את החומר למי השתייה שלו במשך מספר ימים, עד שנפטר. יחד עם זאת, לנה עדיין לא חשפה מדוע ביצעה את המעשה הנורא הזה, וגם במשטרה לא הצליחו למצוא מניע ברור.

לנה קלייטון. צילום: משטרת מחוז יורק
לנה קלייטון. צילום: משטרת מחוז יורק


על פי דיווח של ה-BBC, במשטרה בוחנים מחדש בימים אלו "תאונה" שהתרחשה בבית המשפחה שנתיים קודם לכן ב-2016, אז שוטרים נענו לקריאה בבית הזוג לאחר שלנה ירתה בראשו של סטיבן עם חץ וקשת בזמן שישן. כשהגיעו, הם מצאו אותה בוכה ונסערת, והיא טענה שבעלה מתעלל בה נפשית. אותה עת, המשטרה קבעה כי זו הייתה תאונה, אך כעת עולה חשד כבד שהיא ניסתה כבר אז לחסל את סטיבן, ללא הצלחה.
 
עם גילוי סיבת מותו, בני משפחתו של סטיבן אמרו בהצהרה רשמית שהם המומים ומזועזעים ממה שקרה, ולא מצליחים להבין מה הוביל לזה: "כל המשפחה והחברים יודעים כמה סטיבן אהב את אשתו ואיך הוא היה נאמן לה. אנחנו עדיין מנסים לעכל את זה". באשר ללנה, זו הואשמה ברצח בעלה אך טרם הורשעה. היא מוחזקת בימים אלו במאסר ומחכה לדיון הבא בבית המשפט.