גם אם אתם לא פוחדים לטוס, סביר להניח שלא הייתם רוצים לשמוע שכמעט הטיס אתכם טייס שיכור. זה נשמע כמו סצנת אימה, אבל זה מה שקרה בסוף השבוע האחרון באוסטרליה, וגרם לנוסעים רבים להיתקע שעות בשדה התעופה. האירוע החמור התגלה ממש במקרה, במהלך בדיקת פתע בזמן ההכנות לעלילה למטוס של חברת סינגפור אירליינס.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומית, פקידים של רשות התעופה האזרחית ערכו בדיקות של סמים ואלכוהול לכל צוות המטוס לפני ההמראה, במהלכם נמצאה רמת אלכוהול גבוהה מהמותר בדמו של הטייס. כתוצאה מכך, הוא הוגדר כלא כשיר לטוס והטיסה, שהייתה אמורה לצאת ממלבון לוולינגטון, ניוזילנד, בוטלה.

דובר של חברת התעופה מסר שהטייס הושעה בעקבות התקרית עד לתום החקירה. "אנו מתנצלים בפני כל מי שנפגע כתוצאה מביטול הטיסה", אמר הדובר בהצהרה רשמית. "יחד עם זאת, בטיחות הלקוחות והצוות שלנו נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. אנו מסייעים לנוסעים למצוא טיסות חלופיות שיצאו בהקדם האפשרי". הוא הוסיף שהחברה משתפת פעולה באופן מלא עם הרשויות ומספקת להם את כל המידע שדרוש להם. 
בעקבות האירוע, נוסעים רבים פנו לרשתות החברתיות להביע את כעסם על ביטול הטיסה. אחד מהם צייץ בטוויטר והביע מה שהרגישו רבים מהנוסעים: "יש לכם הסבר לכך שגיליתם שהטייס שיכור מידי לטוס ברגע האחרון?". אחר דווקא ראה את הצד החיובי במה שקרה וכתב: "לפחות הוא לא הטיס את המטוס! עדיף לחכות בשדה התעופה ולקוות להיות בטיסה, מאשר להיות בטיסה ולקוות להיות בשדה התעופה". למרות שחברת התעופה הבטיחה לסייע בנושא, רבים מהנוסעים טענו שנתקעו שעות בנמל התעופה ולא הצליחו למצוא טיסות חלופיות.