אם תשאלו אנשים, הרבה מהם יודו שהם לא יכולים לחיות ללא האייפון (או הסמארטפון). אבל בעוד זה נאמר בהומור, צעירה מרוסיה לקחה את זה צעד אחד רחוק יותר, והראתה לעולם שהיא גם ממש לא יכולה למות בלעדיו - על ידי כך שנקברה עם מצבה בדמותו של האייפון. ריטה שמייבה בת ה-25 מתה בינואר 2016 מסיבה שלא הותרה לפרסום, אך אביה, ראיס, החליט רק לאחרונה להקים את האנדרטה המוזרה לזכרה. 

המצבה הייחודית הוצבה בבית הקברות יוז'נואה, בעיר באופה (UFA), היא עשויה בזלת ומתנשאת לגובה של כ-1.5 מטרים, ויש בה אפילו תמונה של ריטה כשומר מסך. מעט מאוד ידוע על המנוחה, ריטה, פרט לכך שהיא מאוד אהבה לטייל בחו"ל. וכמובן שהיא ממש אהבה את האייפון שלה.
 

אהבה את האייפון שלה. ריטה שמייבה
אהבה את האייפון שלה. ריטה שמייבה



על פי הדיווחים בכלי התקשורת הרוסיים, מתאבלים המומים שמגיעים למקום נדהמים כל פעם מחדש מהמכשיר הענקי, שמנשא הרבה מעל לשאר המצבות במקום. "חשבתי שאני הוזה. איך יתכן שאייפון אמריקני מופיע לפתע בבית הקברות שלנו? ועוד אחד כל כך ענקי", סיפר אחד האבלים שהגיע לבית הקברות לכלי תקשורת מקומי. "התקרבתי אליו והופתעתי. ראיתי הרבה מצבות בחיי, אבל להכין אחת בצורה אייפון- זו פעם ראשונה שראיתי דבר כזה". 

מאז הוצבה המצבה במקום, רבים ניסו לנחש מי אחראי על העיצוב שלה, אך ללא הצלחה. יצרן מצבות מקומי, אילגאם גליולין, הכחיש שהעיצוב הוא מעשה ידיו וסיפר לכלי התקשורת המקומיים: "אני ואבי מייצרים מצבות לפי הזמנה. אבל את המצבה הזו ראיתי לראשונה בשבוע שעבר".



יש מי שהציעו שהעיצוב הוא של חברה מסיביר, שבעבר הכינה מצבה כזאת כגימיק. "התחלנו להכין מצבות כדי למשוך לקוחות", סיפר מעצב מצבות בחברה בזמנו, פאבל קליוק. החברה ערכה תערוכה של הדגמים המוזרים בעיר נובוסיבירסקה, ולהפתעתה קיבלה המון הזמנות דווקא שלהם.

מצבת האייפון הענקית. צילום: כלי התקשורת הרוסיים
 



האבלים שהגיעו לבית הקברות היו בהלם. צילום: כלי התקשורת הרוסיים





מצבה מושקעת עד הפרט האחרון. צילום: כלי התקשורת הרוסיים