אם חשבתם שהסכנה הכי גדולה בבישול היא שזה יצא ממש מגעיל, תחשבו שוב. מסתבר שאם לא יודעים לבשל זה עלול גם לגרום לפציעות קשות, וזו היא אזהרה לכל מי שהמטבח והוא לא חברים טובים. למשל כמו הסטודנטית הזו מטולוז, צרפת, שניסתה להכין פסטה ובעקבות זאת מצאה עצמה בטיפול נמרץ עם כוויות קשות.


 
התאונה המחרידה קרתה כשסוניה קופר בת ה-21, שלומדת לתואר בספרות, בילתה אצל חברה שלה והתחשק להן לנשנש משהו. "זה היה 4 לפנות בוקר והיינו רעבות אז החלטתי להכין לנו פסטה", סיפרה קופר לכלי תקשורת מקומי. "אבל שנינו נרדמנו בזמן שהמים רתחו. כשהתעוררתי פתאום רצתי לכבות את הגז, אבל החלקתי וכשניסיתי לקום מהרצפה תפסתי בסיר (הייתי עדיין חצי ישנה). הוא נפל עלי עם כל המים והפסטה". 

קופר האומללה הייתה שעה במקלחת תחת מים קרים כשהיא צורחת ובוכה מכאב, בעוד חברתה מנסה נואשות להזמין לה אמבולנס. היא סבלה מכוויות ב-15% מגופה, בעיקר בצווארה, בחזה ובידיה, ונאלצה לעבור ניתוח להשתלת עור. לדבריה, היא שהתה בבית החולים במשך חודש ולאחר מכן עוד חודשיים במחלקת השיקום. "ראיתי שם אנשים שנכוו, עם כוויות של 80%-40%, זה גרם לי להבין כמה מזל היה לי", הסבירה.
 
סוניה קופר בבבית החולים. צילום  מסך
סוניה קופר בבבית החולים. צילום מסך

 
בתקופה שלה בבית החולים היא הרגישה מאוד מיואשת ולבד, והתקשתה לקבל את כל הצלקות הרבות שלה. "בהתחלה ממש שנאתי אותן, בייחוד את זו שעל את החזה. כשהמשפחה והחברים באו לבית החולים הם היו בהלם כשראו אותי בבית עם כל כך הרבה תחבושות ושחצי מהפנים שלי עם כוויות", הסבירה קופר. "אבל עכשיו לא אכפת לי כי אני כבר לא חושבת שהצלקות שלי מכוערות".
 
לומדת לקבל את הצלקות שלה. סוניה קופר, צילום מסך
לומדת לקבל את הצלקות שלה. סוניה קופר, צילום מסך


בימים אלו, היא עדיין בתהליכי החלמה ולומדת לקבל את עצמה. המסר שלה למי שנכווה כמוה: "אתם לוחמים, אם הצלחתם להתגבר על דבר כזה, אתם יכולים להתגבר על הכל"

כבר לא חושבת שהצלקות מכוערות. סוניה קופר, צילום מסך
כבר לא חושבת שהצלקות מכוערות. סוניה קופר, צילום מסך