ככל שהזמן עובר כך נכנס לתודעה יותר ויותר המסר שאסור לאנוס ולהטריד מינית נשים, ולמי שתוהה, כן, פעם זה היה לחלוטין בסדר וחוקי. מה שתרם להעלאת המודעות הזו הוא בין היתר קמפיין METOO#, במסגרתו עודדו נשים לספר על תקיפות שעברו ואם ניתן, גם להתלונן. מעל לכל, המסר הכי חשוב שהועבר הוא שמעשים כאלו הם לחלוטין אסורים ושלנשים יש זכות להגן על עצמן מפני מי שתוקף אותן.



אחת הנשים שנשמעו לעצות האלו היא צעירה אמריקאית שהחליטה לא לעבור על זה בשתיקה על ההטרדה המינית שעברה בתחנת הרכבת התחתית בניו יורק. מעשה ההגנה העצמית בו נקטה הצעירה, שנטל קאסטאנון בת ה-26, תועד במצלמות אבטחה והועלה לרשת, והפך אותה במהרה לגיבורת היום בארה"ב. בסרטון, שפורסם בשבוע שעבר, קאסטאנון נראית רודפת אחר מי שלדבריה תפס בישבנה ומכה אותו תוך שוב ושוב. המרדף הזה נמשך זמן מה עד שלבסוף התוקף הצליח לברוח על נפשו ונעלם מהעין.

כאמור, בעקבות פרסום הסרטון, הפכה שנטל לשיחת היום וכבר הספיקה להתראיין בכלי תקשורת רבים בארה"ב. באחד הראיונות, קאסטאנון סיפרה שהאירוע התרחש כשהיתה בדרך הביתה, ועשתה דרכה לרכבת של השעה 4 בתחנת הרכבת התחתית בגרנד סנטרל. בעודה יורדת במדרגות, הגבר שהיה מאחוריה תפס בישבנה בצורה בלתי הולמת. 

"הרגשתי את הכעס עולה בי, חשבתי לעצמי 'מה לעזאזל הוא עשה לי? הוא פשוט נגע לי בתחת ולא היה לא אכפת כלל. הוא המשיך ללכת כאילו כלום לא קרה", סיפרה הצעירה. "זה היה לגמרי רנדומלי מבחינתו, וזה מה שהפחיד אותי יותר מכל". היא לא חשבה פעמיים והחליטה לרדוף אחריו ולהכות אותו: "אמרתי לעצמי 'אתה יודע מה? אתה לא יכול לגעת בי ככה ולצאת מזה בשלום'. הוא אמר לי 'אני מצטער על הכל' אבל המשכתי להכות אותו. חשבתי לעצמי איך הוא יכול להצטער על משהו שהוא הרגע עשה לי".



כשנשאלה אם לא חששה שיכה אותה חזרה, טענה שלא ושהיא לקחה בחשבון שזה משהו שעלול לקרות. קאסטאנון הסבירה שהחליטה לחשוף את סיפורה בתקווה שהגבר שפגע בה יוסגר, כדי שלא יפגע בנשים נוספות. "אני רוצה שיעצרו אותו כי אי אפשר לדעת למי הוא כבר עשה דבר כזה או למי יעשה זאת בעתיד, זה חייב להפסיק", סיפרה. "אנחנו לא רוצים עוד דור של נשים צעירות שגדלות בפחד ללכת לבד ברחוב".



לדבריה, אנשים נוספים בתחנה נחלצו לעזרתה וניסו לתפוס את הגבר, ולאחר מכן גם עזרו לה ללכת לתחנת המשטרה להגיש תלונה. בעקבות זאת, הרשויות פרסמו הצהרה רשמית לפיה הן מחפשות אחר גבר בן 20 עד 30, במשקל של כ-100 קילו עם משקפי ראייה, שתועד לאחרונה עם חולצה ירוקה, מכנסיים כהים וסניקרס.