למרות שאנחנו כבר במאה ה-21, לא רק שעבדות לא נעלמה מהעולם, היא עדיין מאוד נפוצה, ומה שמטריד יותר מכל זה שהיא מתרחשת גם במדינות מפותחות. השבוע למשל דווח בבריטניה על גבר שעל פי החשד הוחזק כעבד במשך 40 שנים, מאז היה בן 18. הקורבן בן ה-58 חולץ במהלך פשיטה של איגוד Gangmasters and Labour Abuse Authority (שפועל למען עובדים פגיעים ומנוצלים) על בית בעיר קרלייל, בקאמבריה.



הוא אותר בתוך צריף קטנטן ברוחב של כשני מטרים בגינה של הבית, שם התגורר בתת תנאים כל השנים הללו. סך הכל היו לרשותו טלוויזיה, כיסא, שמיכה על הרצפה ששימשה כמיטה ותנור חשמלי קטן. באגודה לא יודעים האם הקורבן ניסה לברוח במהלך כל השנים הללו, אך ידוע שהוא לא קיבל תשלום על עבודתו.


מיד לאחר החילוץ הוא נלקח לאבחון פסיכולוגי, והחשש הוא שיזדקק לתהליך שיקום ארוך מאוד. "הוא עבר טראומה במשך זמן כה רב, לכן ייקח זמן עד שנגרום לו לבטוח בנו", הסביר אחד המחלצים, מרטין פלימר, בראיון ל-BBC. "כשמצאנו אותו הוא היה מאוד מבוהל ומבולבל. הוא ישן על שמיכה מטונפת על הרצפה. לא היה חימום והיה מאוד קר. אלו תנאים שאף אדם לא ראוי לגור בהם". 

במקביל, המשטרה עצרה בשטח הבית גבר בן 79 בחשד לכך שהוא זה עומד מאחורי המעשה המזוויע. "במהלך הקריירה הארוכה שלי מעולם לא נתקלתי במישהו שהוחזק כעבד כל כך הרבה שנים", הוסיף פלימר. זה מקרה מאוד חמור ועצוב". החקירה נמצאת בעיצומה.