הכלב הוא ללא ספק חברו הטוב של האדם, אבל כמו כל חבר, גם הוא לפעמים עלול לפשל ולגרום נזק ללא כוונה. יוכל להעיד על כך גבר מניו מקסיקו, שכמעט מת לאחר שכלבו ירה בו בטעות במהלך מסע ציד. האירוע המוזר התרחש כשסוני גיליגן בן ה-74 היה במדבר, בדרכו לציד ארנבים יחד עם שלושת הכלבים שלו - צ'ארלי, סקוטר וקאובואי.

בעוד הוא יושב בתא הנהג בטנדר שלו, שלושת הכלבים ישבו במושב האחורי, והנשק שלו היה על הרצפה לידם. במהלך הנסיעה, גיליגן הרגיש לפתע שהוא נורה באזור החזה שלו, עצר את הרכב, וראה שניגר ממנו המון דם. בהתחלה הוא חשב שירה בו צלף, אבל ידע שאין שם אף אחד מלבדו, לכן הניח שזה היה אחד הכלבים. גיליגן היה פצוע קשה ובשארית כוחותיו הצליח להתקשר למוקד חירום, אך לאחר מכן התמוטט ליד הטנדר, שם מצאו אותו הפרמדיקים.

"ירד לי הרבה דם, יכולתי לראות ולהרגיש את זה", הוא סיפר לחדשות ABC. "אם היה לוקח להם עוד 10 דקות להגיע כבר הייתי מת. למעשה, כמעט מתתי באמבולנס אבל הצליחו להחיות אותי". בבית בחולים, הוא התבשר ששלוש מצלעותיו נשברו, כמו גם עצם הבריח שלו וכן יש לו חור באחת מריאותיו. הרופאים אמרו לו שהם מעדיפים לא להוציא את הכדור בינתיים, לפחות לא עד שהריאה שלו תחלים. בימים אלו הוא עדיין מאושפז בבית החולים, אבל צפויה לו החלמה מלאה. 

כשהמשטרה החלה לחקור את מקרה הירי, היא הגיעה במהרה למסקנה המתבקשת שמדובר בתאונה, ושהכלב צ'ארלי עומד מאחוריה. "הנשק היה מאחור כשהקנה היה כלפי מעלה, בכיוון של גיליאן", סיפרה הדוברת של משטרת דונה אנה, קלי ג'יימסון. היא הוסיפה שבשלב כלשהו במהלך הנסיעה צ'ארלי החליק, ואחת מכפותיו נתפסה בהדק, מה שגרם לכדור להיפלט ולפצוע את גיליגן.



אך למרות כל הנזק שגרם לו, גיליגן סיפר שהוא כבר מזמן סלח לכלבו. "צ'ארלי לא התכוון לעשות את זה, הוא כלב טוב", הסביר. "הוא כלב גדול, אוהב ולעולם לא יפגע באף אחד בכוונה". אומנם הוא היה מעדיף שהתאונה לא הייתה מתרחשת, אך הודה שהוא שמח שלפחות יהיה לו סיפור מעניין לספר כעת: "שאלו אותי בצחוק אם צ'ארלי עשה את זה בכוונה. אף פעם לא חשבתי שיקרה לי דבר כזה, אדם נורה בידי כלב".