גיל זה כנראה הנושא היחיד שרגיש יותר מכל סוד מדינה, ואנשים יעדיפו להתוודות על הכל מלבד לתת את תאריך לידתם המדויק. בייחוד בשנים האחרונות, רבים טוענים שהם מופלים על רקע הגיל שלהם, בעיקר בכל הנוגע למציאת תעסוקה, אך גם בתחום החברתי ובתחום הדייטים. בדיוק בגלל זה, פנסיונר הולנדי ביקש לשנות את הגיל שלו באופן רשמי, כדי שהוא "יהפוך" צעיר יותר ב-20 שנים.

אמיל ראטלבנד בן ה-69 החל השבוע במאבק משפטי על מנת לשנות את תאריך לידתו מה-11 במרץ 1949 ל-11 במרץ 1969, כשהוא משווה את השינוי לזה שעושים טראנסג'נדרים. "אנשים יכולים לשנות את השם שלהם ואת מינם. אז למה שלא יוכלו לשנות גם את הגיל שלהם?" סיפר בראיון לעיתון ההולנדי De Telegraaf.

לטענתו של ראטלבנד, הגיל האמיתי שלו פוגע בו בדרכים רבות, בעיקר בכל הקשור להיכרויות עם המין השני. "כשאני בטינדר ואני כותב שאני בן 69, אני לא מקבל הודעות חזרה. כשאני כותב שאני בן 49, עם פנים כמו שלי, זה שם אותי בעמדה מוצלחת יותר" הסביר. לדבריו, אפילו רופאיו אומרים שיש לו גוף של בן 45 ואף מכנים אותו "אל צעיר".

הוא לא שכח לציין שהגיל שלו מונע ממנו למצוא עבודה וטען ש"אם אני בן 69 אני מוגבל. אם אני בן 49, אני יכול לקנות בית חדש, לנסוע במכונית אחרת, אני יכול למצוא יותר מקומות עבודה". אם יצליח להשיג את המטרה שלו, ראטלבנד מבטיח שיוותר על הפנסיה שלו, לפחות עד שייחשב לאזרח ותיק לפי תאריך הלידה החדש. הוא צפוי לקבל תשובה מבית משפט מקומי בעיר ארנהיים בעוד חודש, אבל השופטים לא צופים לו הצלחה רבה. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בהולנד, בית המשפט הטיל ספק בכך שיצליח במאבקו, מאחר ואין הליך משפטי המאפשר לאדם לשנות את תאריך הולדתו.
 
הרופאים כינו אותו "אל צעיר". אמיל ראטלבנד
הרופאים כינו אותו "אל צעיר". אמיל ראטלבנד