אפשר להאמין במה שמכונה "תקשור" ואפשר שלא, אבל לפעמים קשה להתעלם מכך שתחזית מפתיעה מצליחה לדייק יותר מכל סקר מלומד. זה בדיוק מה שקרה לאלין שלמה, מתקשרת, שהייתה תמיד פופולרית בקרב פוליטיקאים ומקבלי החלטות, כשהוזמנה לתכנית הבוקר של אברי גלעד. בעוד כולם עסוקים ב"טוטו בחירות", שלפה שלמה הצהרה מדהימה לפיה המערכת עומדת לעבור זעזוע בחודש מאי.



הלוחשת לח"כים



השאר הוא כבר היסטוריה, או אולי היסטריה: ב-28 במאי התפזרה הכנסת ושלמה קיבלה מסרון מפתיע מפוליטיקאית בכירה: "כולם במליאה כדי להצביע והסרטון שלך בהופעה אצל אברי גלעד עובד פה מיד ליד". עוד לפני כן נהגה שלמה לייעץ למנהלים ולפוליטיקאים, אבל לקראת הבחירות הקרובות נדמה שהיא עמוסה במיוחד: לסרטו ההוא נוספו עוד כמה תחזיות שדייקו, למשל אודות הפסדה של תמר זנדברג במרצ – וכאשר הסקרים, הכלי ה"כביכול-מדעי" מאכזב, אין זה פלא שרשימת ההמתנה בדרך לעצה שלה רק הלכה והתארכה. פנינו לשלמה כדי לשמוע קצת על מה צפוי לנו לקראת הבחירות הקרובות.



התחזית המעניינת ביותר פורסמה כבר לפני שנה וחצי ועוסקת בבנימין נתניהו. לדבריה ראש הממשלה נמצא בחודשים הרסניים ביותר בעבורו והוא עומד להיפגע בכל תחום בחייו, בין אם יזכה בבחירות ובין אם לא, מחודש ספטמבר תתחיל ההידרדרות. אני צופה זאת לא רק במישור הפוליטי אלא גם באישי, אפילו בבריאותי. גם אם יזכה בבחירות הוא שוב לא יצליח להרכיב ממשלה ויפרוש בחודש אוקטובר. מלבד צרות פוליטיות ובעיות בריאותיות, שלמה צופה לנתניהו גם משבר בזוגיות, כזה שיגיע עד כדי פרידה, אבל למי שמייחלים לראותו מאחורי סורג ובריח, היא ממליצה להירגע: נתניהו לדבריה יצליח לחמוק מאימת הדין תמורת פרישה מהחיים הציבוריים. בשלוש מילים, על פי אלין: תם עידן ביבי.



איילת שקד, הצ'ילבה של שרה נתניהו דווקא תצטרף לליכוד, למרות הווטו שמונח כרגע על השולחן נגד הצטרפותה. לדברי שלמה, אם לא יצלח המהלך הזה, תצא שקד זמנית מהתמונה, לפחות למשך 18 חודשים. אלא שעם כל הכבוד לשקד, מי שאולי צריך לארוז מזוודות בדרך לבלפור הוא דווקא מי שנראה כרגע במצב פוליטי לא מוצלח, שר החינוך לשעבר נפתלי בנט. שלמה: "מי שעוקב אחריי בשלוש השנים הקרובות יודע וחזרתי וטענתי שבנט, אחרי תום עידן נתניהו, הולך להוביל את ישראל. הוא יהיה ראש ממשלה, זה פשוט נכפה עליו מהבריאה. אגב, הכישלון בהקמת הממשלה אירע רק משום שבנט לא נכנס לכנסת בשל רמאות בקלפי. בנט ינהיג את ישראל לפחות עשור". בממשלה הקרובה, לדברי שלמה, יהיה בנט שר הביטחון ומשם יתקדם אל כס ראש הממשלה. בכל מקרה, היא מוסיפה: "כל ממשלה שתקום השנה לא תחזיק מעמד בשום דרך ואנחנו צפויים לראות המון שינויים מהותיים בהרכב הכנסת ובשיטת הבחירות". את האפוקליפסה דוחה שלמה עד 2021, שנה בה תפרוץ לטענתה "מלחמה הרסנית" עם איראן.



מתנקש בחולצה ירוקה



בזירה הבינלאומית טוענת שלמה כי טראמפ עומד להיכנס לעימות צבאי עם ונצואלה ולהביא להחלפת השלטון בה, רק שהסכנה שאורבת לו, לדבריה, היא דווקא מבית: "אני צופה שגבר בן 33 ינסה להתנקש בחייו של דונאלד טראמפ. גבר בן 33 עם חולצה בגוונים של ירוק" – לשומת לב המאבטחים של האיש החזק בעולם.



מי שעוד ייעלמו מהחיים הציבוריים, בהתאם לתחזיותיה, הם אריה דרעי, דוד ביטן וגם משה ליצמן. לעומת זאת, קאמבק מרשים היא חוזה דווקא לאלי ישי. בכלל היא צופה שלא מעט חשודים בשחיתות ייעלמו מהנוף הציבורי, כחלק ממה שהיא מכנה "ניקוי אורוות על ידי הבריאה". עתיד נוגה במיוחד היא חוזה לגדעון סער שלדבריה עומד לסבול מגל פרסומים שליליים שיחסלו לא רק את הקריירה הפוליטית שלו אלא אולי גם תחומים קרובים יותר.



אם מישהו בצמרת כחול לבן מתעודד מהצפוי לגוש הימין, הרי שהחגיגות, לפחות על פי התחזית של שלמה, הן מוקדמות: לפיד לדבריה צפוי לעזוב – בהתחלה את כחול לבן ובהמשך את החיים הפוליטיים. בני גנץ צפוי להיכשל בכל תפקיד ולספוג ביקורת ציבורית עד שיפרוש גם הוא. לייצוג הנשי בכנסת היא צופה דווקא עליה, אבל לאישה חזקה אחת, שרה נתניהו, היא צופה דווקא מפח-נפש לא רק מצד בעלה, אלא גם ברמה האישית: "עד ספטמבר 2020, היא וילדיה יעזבו את הארץ" היא פוסקת. ומה באשר לכסף שלנו? מסתבר שההוא עמוק באדמה, אבל לא במובן השלילי: "מי שישקיע בתחומים הקשורים לאדמה יזכה לרווחים יפים השנה – חקלאות, מחצבים ועוד".