עורך הדין אברהם קורחוב דיבר היום (חמישי) בתכנית "איפה הכסף" ב-103FM, וסיפר על מקרה משפטי מעניין בו זוג שהחליט להתגרש, ומתקשר גם לשאלות אקטואליות עם הקשרים פוליטיים, שנמצאות על סדר היום - כאשר שאלת השגת הראיות נדונה בתיק, במידה מסויימת כפי שהיה בחקירת יועציו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ובחקירת יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נווה.



"בעל ואישה קיבלו סכום כסף מהורי הבעל בזמן שהיו נשואים, אך לאחר מכן החליטו להתגרש", סיפר עורך הדין. "הורי הבעל דרשו לקבל את כספם בחזרה, בטענה שזו הייתה הלוואה והאישה התחייבה להחזיר להם את הכסף במידה ויתגרשו. לפני כשנתיים הלקוחה שלי החליפה את המכשיר הנייד שלה ושמה אותו בביתה. בדרך כלשהי, שיש עליה מחלוקת, הבן שלה הביא את הטלפון אל הגרוש. במעבדה שסרקה את כל התוכן של הטלפון גילה שתי הקלטות שם אותה אישה מודה שתחזיר את הכספים במקרה של גירושין. בית המשפט הורה על פסילת אותם הראיות ואסר עליהם לשימוש בהליך המשפטי מתוך טענה של פגיעה בפרטיות". עורך הדין הוסיף כי "השופט הגדיר את הטלפון הנייד ככספת שמחביאה את הדברים הכי כמוסים שלנו ואסר לפרוץ אותה. היות והלקוח חדר לפרטיות בניגוד למספר חוקים הראייה נפסלה. בכך הוצב קו ברור שאסור לחצות אותו".





זה מתכתב קצת עם השיח על הפריצה לנייד בתיקיו של ראש הממשלה. לא?
"לפעמים מותר לפסול ראיות ואפילו רצוי. אמנם מדובר בפסיקה חריגה אך היא אמיצה ונכונה שמתבססת על פסיקות של בתי משפט עליון".

מה תאמר למתגרש טרי?
"שיהיה זהיר בהתכתבויות שלו. שישמור על סיסמאות הגישה שלו לרשתות החברתיות השונות. נכון שבמקרה הזה הצלחנו לשכנע את בית המשפט לא לקבל את הראייה אך יש מקרים רבים בהם כן קיבלו את הראייה. גם כשנמצאים בסכסוך משפטי יש לשמור על הגבולות".