דיוויד בליין, 47, קוסם האקסטרים האמריקאי, חוזר עם פעלול סיבולת חדש, "התרוממות". בליין עף היום (רביעי) בעודו קשור למקבץ של 52 בלונים צבעוניים, כן, ממש כמו הבית בסרט "למעלה" של דיסני. במחזה החדש ומלא האוויר של בליין אפשר לצפות ביוטיוב, אשר נרתמו ושיתפו פעולה עם הרעיון המטורף של בליין. ממש עפו על עצמם.

בליין התפרסם בשנות האלפיים בזכות רצף אתגרי סיבולת מתוקשרים ומסוכנים כמו עצירת הנשימה לכ-17 דקות, עמידה במשך 35 שעות על עמוד, שהייה בקופסת פלסטיק שקופה בגובה 12 מטרים מעל נהר התמזה במשך 44 ימים תוך הרעבה עצמית, כליאה מרצון בתוך קוביית קרח בטיימס סקוור למשך יותר מ–63 שעות וקבלת מכת חשמל של מיליון וולט. הוא מתאר שבתו הקטנה פחדה מאתגר החשמל, לכן אתגרו החדש חמוד וצבעוני יותר, אבל עם סכנת מוות המרחפת מעל הריחוף.

לבליין חזון של ילד אוחז בבלונים ונעלם לתוך העננים, לכן הוא מתעקש לבצע את האתגר ללא מצנח. בליין כמובן יוחזק בעזרת רתמה לבלונים. לדבריו, כשמגיעים לגבהים גבוהים, הקור משתלט וקשה מאוד לשמור על כוח פיזי ביד. כמו כן, בליין מתעקש לממש את החזון במלואו, כלומר, להחזיק רק ביד אחת את הבלונים. אל חשש, ישנו מצנח מוחבא בין הבלונים, כאשר בליין ירצה לחזור לקרקע הוא יוריד את המצנח מהבלונים, ילבש אותו וישחרר את הבלונים. 

הפעלול נמצא בהכנה כבר למעלה משנה. להבדיל משאר פעלוליו, הפעם הוא עשה משהו שחלקנו לא היינו מתנגדים לנסות, או לפחות לא דוחים על הסף. לשם ביצוע האתגר בליין נעזר בטוביי המומחים מתחום התעופה, הצניחה ומזג האוויר. כחלק ממסע ההכנות בליין הוציא רישיון טיס על כדור פורח וביצע מעל 400 צניחות ממטוס, על מנת שיהיו לו ביטחון וניסיון לבצע נחיתה בטוחה.

אין לזלזל בתעלול זה - הוא מסובך מכפי שנדמה: לדוגמא, צרור הבלונים רשומים ככלי טייס ואף יש להם לוחית רישוי, אותה הקדיש בליין לביתו בת התשע, דסה, שגם עזרה בהכנות ובזכותה יש גם בלונים בצבע ורוד. היא גם תחבר את הבלון האחרון לצרור רגע לפני תחילת ההמראה. בליין מעביר לה מסר חשוב, להגשים חלומות ושהשמיים הם הגבול. 

כחלק ממסע קידום ל"התעוררות" בליין התארח בפודקאסט של ג'ו רוגן. שם הוא מתאר חלק מפעלוליו הקודמים, את משיכתו להפוך את גופו למשהו "קסום", קוסמים שהוא שואב השראה מהם (אגב, כולם מתו כתוצאה מעיסוק במלאכת קסמי אקסטרים) ואף ביצוע מספר "קסמים" לרוגן, שנגעל והופתע. זו שיחה מרתקת בה המאזין נחשף לטירוף, לנחישות ולקור הרוח שהם בליין. מומלץ בחום, גם לא לאוהבי הז'אנר.


את השאר נשאיר לכם לראות, רגע יפה, צבעוני וקסום בשנה האפורה הזאת, לצפייה ב"התרוממות":

תוכנית פעולה: לאחר ההמראה, כאשר יגיע לגובה מסוים, בליין יפיל משקולות וציוד מיוחד המחובר לבלונים, על מנת לסייע בהתרוממות מעלה. לאחר מכן, כאשר יגיע לגובה מספק, כזה שלא יהיה ניתן לראותו יותר בשמיים, יוריד ויעטה את המצנח המוחבא בבלונים. כאשר המצנח מאובטח על גופו, בליין ימשיך להתרומם ויחל לבצע טכניקת נשימה קפדנית על מנת לשלוט ברמות החמצן שלו ולהתכונן לקראת הקפיצה הגדולה.