במושב גן יאשיה שבעמק חפר, ישנה חווה קסומה המטפלת בחמורים ובעלי חיים שונים ומצילה חיי חמורים במזרח התיכון כבר 20 שנה. החווה פועלת תחת העמותה Safe Haven For Donkeys שהוקמה בשנת 2000 במטרה לסייע לאלפי חמורים הפועלים בישראל ובשטחים הפלסטיניים.

דרך אתר האינטרנט של העמותה, כל אחד יכול להיכנס ובאמצעות מספר שלבים פשוטים, לאמץ לעצמו חמור. האימוץ נעשה בצורה וירטואלית. כל אדם שמעוניין לאמץ חמור או לבצע אימוץ וירטואלי כמתנה, יכול לבחור באחד מהחמורים המוצעים באתר. כל חמור, מלווה בסיפור חיים קשה וזקוק לטיפול אוהב ובית חם. עלות האחזקה של חמור היא גבוהה וכל אימוץ וירטואלי מסייע מעט בעלות זו, לכן, לכל חמור יש מספר מאמצים המשתתפים באחזקה שלו. עלות האימוץ היא כ-160 שקלים בשנה.

ג'ורג' ראסל ותיק העמותה (צילום: שירה שחר, איתי רון ושחר עמר)

על פי העמותה, כל אדם שאימץ חמור יכול להגיע לבקר אותו על ידי תיאום הביקור באתר. בנוסף, ניתן להגיע להתנדב בחווה בהדרכה וקבלת מבקרים בימי שישי ושבת. ניתן גם לתרום לאתר בצורה ישירה ללא אימוץ חמור פרטי. החזון הוא לקדם את חשיבות רווחת החמורים, לתת להם טיפול ראוי, מקלט והגנה.

כיום, החווה מעניקה טיפול לחייהם של למעלה מ-200 חמורים ומסייעת באמצעות מרפאה ניידת לכ-500 חמורים פועלים. הטיפול בבעיות הנגרמות לחמורים בעיקר דרך עבודתם בשטח, יכול להוות שיפור משמעותי בחייהם של בעלי החיים. העמותה פועלת בישראל ובאנגליה.

לתרומות לעמותה - https://safehaven4donkeys.co.il/donate/

חמור מאושר בחוות האימוץ (צילום: David Frenkel)
חמור מאושר בחוות האימוץ (צילום: David Frenkel)

החמורים בחוות האימוץ (צילום: Leon Louie blankleyder)
החמורים בחוות האימוץ (צילום: Leon Louie blankleyder)