סרטון קשה מתעד רגע בו גבר בריטי נתן אגרוף לנוסעת ממוצא אפריקאי, במהלך טיסה עמוסה של חברת Easy Jet. הנוסע בטיסה לאנטליה, טורקיה, הכה את הנוסעת לאחר שהתנהג כלפיה בצורה גזענית. במהלך צילומי העימות נשמעה הנוסעת צועקת: "אני אפריקאית – אל תדבר על העם שלי".

האיש, שהתנהג בצורה גזענית כלפי אחת הנוסעות, קיבל תגובה זועמת על התנהוגותו מחברתה שקפצה להגנתה, והחליט להכות אותה. הוא קפץ עליה כשידו קפוצה לאגרוף. לא ברור אם הוא פגע בנוסעת או שהמכה שנתן פגעה בכיסא הנוסעת. 

התיעוד מהאירוע שהתרחש במטוס

משטרת טורקיה הוזעקה לקבל את פניו של המטוס עם הגעתו על מנת לפנות את הגבר המכה. בקטע המצולם, ניתן לראות את המשטרה מובילה אותו אל מחוץ למטוס, ומשם אל תחנת המשטרה המקומית. הנוסעים סיפרו כי זו הייתה הפעם השנייה באותה הטיסה בה הגבר הבריטי נקט באלימות. הפעם הראשונה הייתה בתחילת הטיסה כאשר בנו השליך מטוס נייר על אחד הנוסעים שהשיב לו את מטוס הנייר בזריקה. הגבר הבריטי התעצבן מהזריקה ובתגובה הוא התלהם ואיים עליו.

התוקף מפונה מהמטוס ע''י משטרת טורקיה (צילום: צילום מסך יוטיוב)
התוקף מפונה מהמטוס ע''י משטרת טורקיה (צילום: צילום מסך יוטיוב)

הנוסע שצילם את האירוע אמר: "זו הייתה טיסה של שעתיים שרובה הופרעה מההמולה בחלק האחורי של המטוס, אני לא יודע מה המניע להתנהגות הזו, אך היה מדובר בהתעללות גזענית מהסוג הנורא ביותר שהופנתה כלפי האישה ממוצא אפריקאי". העד הוסיף כי עם הנחיתה, כאשר נדרש הגבר הבריטי לרדת מהמטוס, הנוסעים מחאו כפיים כאות הזדהות עם האישה שהותקפה.

בתגובה מחברת Easy Jet שניתנה לאתר METRO הבריטי נמסר: "צוות המטוס מאומן להעריך מצבים ולפעול במהירות ובצורה הולמת כדי לשמור על בטיחות הטיסה והנוסעים בכל עת. הבטיחות והרווחה של הלקוחות והצוות שלנו הם בראש סדר העדיפויות".