הממצא הגדול ביותר מסוגו התגלה החודש במצרים. ארכיאולוגים שעבדו בנקרופוליס העתיקה בעיר סקרה שליד קהיר, מצרים, חשפו אוסף מדהים של 27 סרקופגים, מיכלי עץ המשמשים כארונות קבורה, שנקברו לפני 2,500 שנה.

הממצא המרתק במצרים (צילום: egymonuments)

 בתחילת החודש, מצאו הארכיאולוגים כ-13 סרקופגים, אך מאמצים נוספים חשפו עוד 14 סרקופגים, כך על פי דיווחי רשת BBC הבריטית. הארונות נמצאו קבורים אחד מעל השני, כשהם אטומים וצבעם נשמר בצורה טובה. ביום שבת האחרון, נאמר בהצהרה על ידי משרד העתיקות במצרים: "מחקרים ראשונים מצביעים על כך שארונות הקבורה הללו סגורים לחלוטין ולא נפתחו מאז קבורתם". מספרם המדויק של הארונות, כמו גם זהותם של הקבורים בתוכם, עשויים להתגלות בימים הקרובים ככל שנמשכות העבודות.

ההערכה היא כי מדובר בממצא הגדול ביותר מסוגו אי פעם והצהרת המשרד סיפרה בנוסף כי הם מקווים לחשוף על התגלית "סודות נוספים". לצד ארונות הקבורה, הצוות הארכיאולוגי מצא גם פסלים וחפצי אומנות קטנים. הסרקופגים התגלו על ידי צוות שחפר כ-36 מטרים פנימה באדמה. העבודה ממשיכה להתבצע באזור על מנת להבין את ההיסטוריה המדויקת של הסרקופגים.

החוקרים וסרקופג במצרים  (צילום: egymonuments)
החוקרים וסרקופג במצרים (צילום: egymonuments)

למרות שהגילוי התרחש כבר בתחילת החודש, משרד העתיקות עיכב את ההודעה לציבור על מנת ששר העתיקות, חאלד אל-ענני, יוכל לבקר באתר החפירות בעצמו ולבדוק את הממצא המיוחד. הוא הגיע לנקודה בה נמצאו הארונות והודה לעובדים שעבדו בתנאים קשים ובמזג אוויר חם, תוך שהם שומרים על הנחיות הזהירות שנקבעו בעקבות נגיף הקורונה.

נקרופוליס שבסקרה, נמצאת דרומית לקהיר והיא חלק מעיר הבירה העתיקה של מצרים, ממפיס, אתר המורשת העולמי של אונסקו. זהו גם האתר בו נמצאה הפירמידה של ג'וסר המפורסמת. במצרים משתמשים בתגליות ארכיאולוגיות רבות כאמצעי לקידום התיירות, ענף שהושפע ישירות מנגיף הקורונה.

אחד הסרקופגים שנמצא במצרים (צילום: egymonuments)
אחד הסרקופגים שנמצא במצרים (צילום: egymonuments)