אחרי 7 שנים בהן אישה התלוננה על כאבי ראש ומיגרנות, הרופאים ההמומים גילו את מקור הבעיה ולא האמינו. הרופאים חשדו כי בת 25 מאוסטרליה סובלת מגידול במוח, אך כאשר בוצע הניתוח להסרת הגידול התגלתה האמת ההזויה – זחלי תולעת חיו בתוך ראשה.

לאחר שהצעירה נהגה לחוות כאבי ראש חזקים פעמיים או שלוש בחודש, הפעם האחרונה שבה הגיע התקף הכאבים הייתה חריגה. ההתקף נמשך יותר משבוע ולדבריה, היא החלה לראות מטושטש, בעקבות כך, היא עברה צילום MRI שהראה לרופאים כי במוחה ישנו חשד לגידול. אחרי הניתוח להסרתו, התברר כי הגידול המדובר, היה בעצם ציסטה מלאה בזחלים מסוג "תולעת הסרט".

מתוך צילום ה-MRI של האוסטרלית (צילום: The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene)
מתוך צילום ה-MRI של האוסטרלית (צילום: The American Journal of Tropical Medicine and Hygiene)

בעקבות המקרה, נערך מחקר חדשני ב-American Journal of Tropical Medicine and Hygiene שפורסם לפני כשבועיים. המחקר הוכיח כי זו הפעם הראשונה באוסטרליה שמקרה מסוג זה מתרחש. זאת, כשידוע כי הצעירה שסבלה מהזחלים במוחה, מעולם לא הייתה בחו"ל ולכן ידוע כי הזחלים חדרו לראשה בתוך המדינה. כמו כן, מקרים קודמים מסוג זה קרו באוסטרליה רק לאחר שהתושבים חזרו מאזורים כמו אפריקה, אסיה ואמריקה הלטינית. 

מצבה של האישה מכונה "Neurocysticercosis" והוא יכול לגרום לתסמינים נוירולוגים כאשר שהזחלים מתפתחות בתוך מוח האדם. בדרך כלל, הסיכון הממשי הוא לא גבוה אך הכאבים שיכולים להיגרם מכך עלולים להיות חמורים. לאחר הניתוח שעברה הצעירה, היא החלימה מהר ללא צורך בתרופות.

על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, מרבית הסובלים מזיהום בעקבות בליעה של הזחל, חווים את התחושה בעיקר בבטן, במעי ובצואה, ולאחר ההסרה של הטפיל מהגוף, אין צורך בהמשך טיפול. ארגון הבריאות העולמי טוען כי ה- "Neurocysticercosis" הוא גורם מרכזי בהתקפי אפילפסיה בקרב מבוגרים ברחבי העולם והוא חוזר לגופם בעיקר לאחר אכילת בשר לא מבושל או כל מזון ומים שבאו במגע עם תולעת הסרט. 

מרכזים רפואיים רבים בכל העולם מזהירים מפני התולעת הפוגענית. כדי להפחית את הסיכון להידבק בזיהום, הם ממליצים על הקפדה באכילת בשר במידת עשייה נכונה ובטוחה, שטיפת ידיים בסבון לפני האכילה ובאופן כללי, העדפת אכילה במקומות בתנאים נקיים ואסתטיים.