הרשת גועשת בימים האחרונים בעקבות תמונה של מלאניה טראמפ, שליוותה את בן זוגה, נשיא ארה"ב, דונלאד טראמפ,  בעקבותיה הגולשים החיו מחדש את תאוריית הקונספירציה לפיה אשת הנשיא היא כפילה של הגרסה האמתית שהוחלפה בשנת 2018. אנשים מכל בעולם ביקרו את התמונה וטענו כי ישנם הבדלים בין השניים שאי אפשר להתבלבל בהם. 

בתמונה, נראית מלאניה עם בן זוגה הנשיא, כשהם יורדים ממסוק, לאחר שהיא ליוותה אותו לאחת מעצרות הבחירות שלו ברחבי המדינה. הגולשים ברשתות החברתיות השוו בין תמונה ישנה של מלאניה ובין התמונה העדכנית וטענו כי "אפילו לא השקיעו בתחפושת", כיוון שהיו משוכנעים שהתיאוריה נכונה.

אחד הגולשים כתב: "התמונה היומית של מלאניה המזויפת. הם באמת חשבו שלא נשים לב?", אחר הוסיף כי הוא תמיד היה סקפטי לגבי התיאוריה, אך אחרי התמונה הזו הוא בטוח כי מדובר בזיוף. והשאר דאגו להעלות את התמונה העדכנית ולכתוב באופן שלא משתמע לשתי פנים - זו אינה מלאניה טראמפ. אחת הגולשות אפילו שמה תמונה ישנה אל מול התמונה העדכנית לצורך השוואה. 

על פי התאוריה, הגברת הראשונה של ארה"ב הוחלפה לאחר שמתה או בחרה להתרחק מהחיים הציבוריים. תומכי התיאוריה טוענים כי מדובר בהבדלים פיזיים משמעותיים בתווי הפנים ומימדי גופה והוסיפו כי גם ההתנהגות והיחס של הנשיא לאשתו שונים. טראמפ עצמו התייחס בעבר לתיאוריה בעמוד הטוויטר הפעיל שלו וטען כי מדובר בפייק ניוז

זוהי לא הפעם הראשונה שבה מתעוררת סערה סביב זהותה של אשת הנשיא, התיאוריה התעוררה לראשונה ביוני 2018. אחרי חודש שבו לא נראתה לעיני המצלמות, היא הופיעה בטקס נשיאותי עבור משפחות שכולות, שם החלו הגולשים לטעון כי מדובר בכפילה. הטענות התעוררו שוב בשנת 2019, אחרי שפורסם סרטון של הזוג הנשיאותי ובו מלאניה כלל לא הייתה נראית כמו עצמה. 

הסרטון משנת 2019 בעקבותיו עלו התהיות לגבי זהותה של מלאניה טראמפ