כמו בעלי כלבים רבים, אלכסיס דווין מבלה שעות בכל יום בדיבור עם הכלבה שלו באני, אך במקרה הזה, באני מדברת עם הבעלים שלה בחזרה. עם מאות אלפי עוקבים באינסטגרם ועוד חמישה מיליון באפליקציית הטיקטוק, הפודלית באני היא הכלבה הכי מפורסמת ברשת. בעזרת מכשיר מיוחד שדווין בנה עבור הכלבה שלו, היא הצליחה לתקשר עם בעליה ולהקסים את הגולשים. צפו בכלבה באני מתקשרת עם בעליה:

בסרטונים שמעלה דווין, אפשר לראות מכשיר מלא בכפתורים, כאשר באני הכלבה לוחצת עליהם על פי הסדר. כל כפתור אומר מילה שיכולה לשמש את באני כדי שתצליח להעביר את המסר שלה וכאשר היא לוחצת על הכפתורים אחד אחרי השני, היא מצליחה להרכיב משפט ו"להגיד" את מה שיש לה לומר או לבקש. דווין, היא אמנית ומומחית לכלבים, שבעקבות ההמצאה הגאונית שלה, התפתח מחקר סביב הנושא. 

החוקרים במעבדת ההכרה ההשוואתית באוניברסיטת סן דייגו, החלו לאסוף נתונים על כלבים והמודעות שלהם לסביבה בכל העולם, זאת, כדי לנסות לברר את האפשרות לקיים שיחה עם בעלי חיים. הלוח, שעוזר לבאני לדבר, הוא מכשיר תקשורת בשם AAC המשמש בדרך כלל אנשים אילמים ומסייע להם לתקשר ללא היכולת לדבר. מאז שהייתה גורה, דיוון החלה לאמן את באני בחריצות והקימה את מערכות הכפתורים לאט, כך שבכל פעם הצטרפה מילה חדשה ללקסיקון הכלבה המדברת. בזמן כתיבת שורות אלו, באני כבר בת 15 חודשים, ומערכת הכפתורים שלה מורכבת כבר מ-70 מילים שונות. 

@what_about_bunny

As you wish. ##whataboutbunny ##sheepadoodle ##hunger4words ##BestFriendDay ##mydogtalks ##petroutine ##talkingdog ##cute ##smartdog ##tiktokdog ##cutepup ##aac

♬ original sound - I am Bunny

אחרי שהסרטונים של דווין החלו לתפוס תאוצה, הם הגיעו אל המעבדה של פדריקו רוסאנו, מנהל המעבדה באוניברסיטה, שם הוא החל לתכנן פרויקט שמטרתו לחקור את באני וכלבים נוספים שלומדים כיצד לתקשר בלי מילים. כיום, יש למעלה מ-700 משתתפים הכוללים כלבים, חתולים ואפילו סוסים שמשתתפים במחקר – והמספר רק הולך וגדל. במהלך המחקר כל משתתף מקבל הוראות כיצד להגדיר את מערכת הכפתורים בעזרת מילים פשוטות. התהליך כולו מצולם במצלמות במעגל סגור, שנשלחות מיד אחר כך אל המעבדה, שם החוקרים מפענחים את יכולת התקשורת והלמידה של בעלי החיים. 

@what_about_bunny

This interaction seems incredible in so many ways: questioning/ referencing the past/ empathy. ##fyp ##doggyanthem ##empathy ##talkingdog

♬ original sound - I am Bunny

עם התפתחות המחקר, רמת הקושי של המילים עולה וכך המומחים יכולים לפענח את המשמעות שניתנת למילים עבור הכלבים ואת היכולת שלהם להרכיב מהן משפט. תחילה, הכלבים משתמשים במילים כמו "Play" ו-"Outside", אך עם הזמן המילים הופכות מורכבות יותר כמו "morning", "tomorrow" וכדומה. עד כה, לא ידוע הרבה על האופן שבו כלבים עשויים לייחס משמעות למילים ולהמשיג את המושג זמן, אך החוקרת ליסה גונטר, מעורכי המחקר באוניברסיטת אריזונה, טוענת כי כלבים יכולים להבין את המשמעות מאחורי המילים. 

בחורף 2021, ישנו צפי לשלוח את החוקרים אל גני חיות ומקלטים לבעלי חיים על מנת שיערכו ניסויים מבוקרים יותר. החוקרים שואפים לגלות בעיקר האם כלבים יצליחו לייצר את אותן ההתנהגויות גם עם חוקרים חיצוניים או עם אנשים שאינם רגילים אליהם. לדברי החוקרים, הניסוי עתיד להיות קריטי בהסקת המסקנות לגבי רמת ההבנה של בעלי החיים.