ג'ניס ג'ונסטון אובחנה באפריל 2017 כחולת סרטן דם מסוג נדיר במיוחד והחלה להיות מטופלת בכימותרפיה בבית החולים קנט וקנטרברי שבבריטניה. אחרי 18 חודשים של טיפולים אינטנסיביים ומתישים, שלא הצליחו לשפר את מצבה, נערכו בדיקות נוספות שהדהימו את הרופאים – היה מדובר במחלה אחרת לגמרי. 

ג'ונסטון, בת ה-53, החליטה לעשות מעשה ותבעה את בית החולים בו היא טופלה בגין רשלנות רפואית, שגרמה לה במשך כמעט שנתיים לחשוש לחייה ולעבור טיפולים קשים. במהלך הטיפול המיותר, משקלה של האם ירד משמעותית, היא סבלה מבחילות, עייפות כרונית וסחרחורות, שנגרמו מההקרנות וטיפולי הכימותרפיה. על פי הדיווחים של רשת החדשות BBC, התברר מאוחר יותר כי המחלה שאותה נשאה גו'נסטון בגופה היא ייצור יתר של כדוריות דם אדומות. 

ג'ניס ג'ונסטון, האישה שאובחנה ''בטעות'' כחולת סרטן (צילום: רשתות חברתיות)
ג'ניס ג'ונסטון, האישה שאובחנה ''בטעות'' כחולת סרטן (צילום: רשתות חברתיות)

יועץ רפואי, שהגיע לחקור את המצב מטעם עורך הדין של ג'ונסטון, מצא כי על מנת לאבחן את מחלת הסרטן שנקבעה לה, היה צורך לבצע בדיקת אולטראסאונד וביופסיה של מח העצם. כיוון שנאמר לג'ונסטון כי היא חייבת להתחיל בטיפול, מחשש לחייה, הבדיקה לא התבצעה. "הרופאים הבהירו לי שאם אני לא אתחיל כימותרפיה במהירות אני אמצא בסיכון גבוה להתקף לב, לקרישי דם ולשבץ מוחי. בכל יום חייתי בפחד וזו הייתה שנה וחצי מחיי שלא תחזור לעולם", אמרה ג'ונסטון. 

לדבריה, מינוני הכימותרפיה הוגברו בכל פעם שהיא דיווחה כי מצבה לא השתפר. בנוסף לכך, טיפול נוסף שקיבלה ג'ונסטון הוא פתיחת וריד באופן שבועי. אחרי שמצבה הרפואי של האישה לא השתנה, היא החליטה לפנות אל בית חולים אחר והרופאים מיד בישרו לה שאין לה סרטן, כתוצאה מביופסיה של מח העצם ובדיקת אולטראסאונד של הטחול שלה. "איבדתי את האמון ברופאים. אם מההתחלה היו עושים לי את הבדיקה אז לא הייתי יושבת כאן עכשיו בלי עבודה ועם חשש לחיי". 

אחרי שלדבריה, היא הרגישה כאילו חוותה הונאה, ג'ונסטון פנתה אל עורך דינה, גירלינגס, שאמר: "זהו מקרה שבו בדיקה פשוטה, לא התבצעה, יכלה למנוע את הסבל הפיזי והרגשי העצום שג'ניס עברה במשך התקופה, ותמשיך לעבור. לא רק שהיא נאלצה להתמודד עם הייסורים הרגשיים מהמחשבה על המחלה הסופנית, היא גם נאלצה להעביר את בעלה וארבעת ילדיה את כל התקופה, אחרי שבישרה להם על הבשורה ההרסנית". לבסוף, המקרה הוסדר מחוץ לבית המשפט כאשר בית החולים נשא באחריות ופיצה את ג'ונסטון ב-75,950 ליש"ט (כ-330 אלף שקלים). מדובר בית החולים נמסר: "אבחנה שגויה מסוג זה היא נדירה במיוחד ואנו מתנצלים בלב שלם בפני גברת ג'ונסטון על המחדל".