תגלית חדשה ונדירה נמצאה בנמיביה, במסגרתה אותרה ג'ירפה ננסית בגובה של 2.6 מטרים בלבד. בעוד שאחד היתרונות העיקריים של החיה הוא גובהה, שמקנה לה אפשרות לאכול מהעצים הגבוהים ביותר, הזן הנדיר של הג'ירפות, המכונה ג'ימלי, הפתיע מאוד את החוקרים ברחבי העולם, שכן, מעולם לא נצפה סוג זה של ג'ירפות קודם לכן. צפו בזן המיוחד של הג'ירפות הננסיות:

ג'ירפות ג'ימלי ננסיות (צילום: רויטרס)

"זה מרתק מה שמצאו החוקרים שלנו בתחום", אמר מייסד שותף של הקרן לשימור הג'ירפות, ג'וליאן פנסי, לסוכנות הידיעות רויטרס, ביום שישי האחרון. לדבריו, רוב הג'ירפות מגיעות לגובה של בין 4.5 ל-6 מטרים, אך בשנת 2018, נצפתה לראשונה בעולם ג'ירפה של פחות ממחצית מהגובה המקורי של החיה. כמו כן, שלוש שנים קודם לכן, נצפתה ג'ירפה ננסית נוספת בפארק חיות בר באוגדה. 

ג'ירפת ג'ימלי ננסית (צילום: רויטרס)
ג'ירפת ג'ימלי ננסית (צילום: רויטרס)

בסוף חודש דצמבר האחרון, פורסם לראשונה מאמר בכתב העת, British Medical Journal, בו הוסברה התופעה. בשני המקרים היו לג'ירפות צוואר ארוך, אך עם זאת, הרגליים של הג'ימלי קצרות יותר בצורה משמעותית. על פי כתב העת, השם הרפואי של המצב החריג הוא דיספלזיה שלדית, שפוגעת לרוב בבני אדם ובבעלי חיים מבויתים, אך נדירה במיוחד אצל חיות בר. 

בתמונה שתועדה, הג'ירפה האוגנדית עמדה על רגליה הקצרות, בעוד לידה עמדה ג'ירפה בגודל טבעי שמתנשאת לגובה רב. "למרבה הצער, אין כל תועלת לגובה החריג של הג'ירפות כיוון שגובהן נותן להן יתרון באכילת העלים מהעצים הגבוהים ביותר", אמר פנסי. בנוסף לכך, הוא סיפר כי, מבחינה פיזית, לא תהיה לג'ירפות אלו אפשרות להתרבות עם עמיתיהם הגבוהים.