במשך חמש שנים משפחה ממחוז נגרוס שבפיליפינים נעלה את בתם בתוך כלוב בטענה כי לא יכלו להרשות לעצמם לשלם עבור הטיפול הנפשי שלה. הצעירה, בת ה-29, חלמה להיות דוגמנית מקצועית לפני שאובחנה כחולה בדיכאון פסיכוטי בשנת 2014. בעקבות כך, היא החלה לסבול מהזוית ובילתה במשך שנה במחלקה פסיכיאטרית בבית חולים מקומי. צפו בתיעוד של הבחורה הכלואה:

לדברי חבר של בני משפחתה, מצבה השתפר לאחר שנה של טיפול והרופאים אפשרו לה לשוב אל ביתה. ככל הנראה, בעקבות מחלה שתקפה את אביה בשנת 2015, בני משפחתה כבר לא יכלו להרשות לעצמם לשלם על התרופות שלה ולכן הדיכאון וההזיות מהן היא סבלה חזרו. חבר המשפחה סיפר: "לפעמים היא הייתה זורקת דברים על השכנים או מסתובבת מחוץ לבית ובורחת באוטובוס. פעם אחת משפחתה חיפשה אותה במשך שבוע והיא נמצאה רק לאחר שהמשטרה יצרה איתם קשר". 

על מנת למנוע ממנה לברוח, בני משפחתה בנו עבורה כלוב קטן בתוך הבית, כאשר מתיעוד הסיטואציה אפשר לראות את הצעירה בתוך התא, כשהיא מתעסקת בדלת הסורגים הנעולה ולוחשת. כמו כן, משפחתה מלבישה את הצעירה בשקים כיוון שהיא נוהגת לאכול את שמלתה, ואת השקים אותם היא לובשת בימים אלו היא לא אוהבת. 

"הם נועלים אותה כדי שהיא לא תפגע בעצמה, לא בגלל שהם לא אוהבים אותה", הסביר חבר של המשפחה. בעקבות הסיטואציה הקשה, החבר החליט לפנות אל הרשתות על מנת לגייס כספים שיוכלו להשיב את הצעירה לטיפול פסיכיאטרי. לדבריו, "שירותי הרפואה יקרים, במיוחד מוסדות נפשיים. אני מקווה שיש אנשים שיוכלו לעזור לנו להשיב אותה לעצמיותה".