בני נוער יכולים ממש "להידבק" במצבי רוח מחבריהם, כאשר מצבי רוח שליליים הם המידבקים ביותר - כך עולה מממצאי מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת ברמינגהם באנגליה, שביקש להתמודד עם השאלה מדוע בני נוער נתונים למצבי רוח שונים.

המחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת American Psychological Association ונערך לפני שהאינטראקציה החברתית הוגבלה מאוד על ידי מגיפת הקורונה, ניתח את הדפוסים הרגשיים של 79 תלמידים בגילי 15 עד 19, שלקחו חלק בסיבוב הופעות קצר של מוזיקה קלאסית. 

כל נער התבקש לדרג את מצב רוחו מדי יום בסולם של 1 עד 5, ותיאר עד כמה הוא חש אחד ממצבי הרוח השונים: עליז, עצוב, נלהב, נסער, רגוע, בודד, עצבני, לא מרוצה מעצמו ומלא השראה. המשתתפים גם התבקשו לדווח עם מי מחבריהם המוזיקאים הם קיימו אינטראקציה וכמה זמן, מה שאפשר לחוקרים להעריך כיצד החברה עשויה לשחק תפקיד במצב הרוח.

הממצאים חשפו כי בני הנוער שבילו זמן רב יותר זה עם זה החלו להטמיע את מצבי הרוח האחד של השני, כאשר מצבי הרוח השליליים היו ה"מידבקים" ביותר. החוקרים הסבירו כי בני נוער עשויים להחליף מצבי רוח עם חבריהם בהיסח דעת. בעוד שמישהו במצב רוח חיובי עלול להרגיש במצב רוח ירוד אם חברו במצב רוח שלילי, האחרון עשוי להתחיל להרגיש במצב רוח מרומם. לכן צעירים לא רק מתחברים עם מי שמתאים יותר עם הרגשות שלהם, אלא שמחים להתערבב עם אנשים במצב רוח טוב או גרוע יותר משלהם, מסכם המחקר.

החוקרים מקווים כי ניתן להשתמש בממצאים על מנת לספק תמיכה רגשית לצעירים, שיכולה להוביל לשיפור בריאותם הנפשית.