כשהוחלט על הסגר השני בארה"ב בתחילת חודש דצמבר האחרון, עסקים רבים בקליפורניה הבינו כי הם עומדים בפני משבר כלכלי קשה. על מנת לנסות להתגבר על המצוקה, פקידים מהעיירה הקטנה סנטה מריה שבקליפורניה, ארה"ב, החליטו לפתח תוכנית שיקום בשם "ביקור בעמק סנטה מריה", במסגרתה הם מציעים לכל תייר שיגיע לשני לילות לפחות כ-100 דולר במתנה. 

התשלום מגיע בצורת שובר שניתן להשתמש בו בכל אחד מהיקבים, מבשלות הבירה והמסעדות בעיר, והוא יינתן במתנה עבור מי שיישאר באחד מבתי המלון באזור לפחות שני לילות. המבצע המטורף החל ביום חמישי האחרון והוא צפוי להימשך עד ה-31 במרץ. עמק סנטה מריה, השוכן כ-65 ק"מ צפונית לסנטה ברברה, מציע שירותים רבים, אך במחיר נמוך, כך על פי גורמים רשמיים במקום.

"לעמק סנטה מריה יש כל כך הרבה מה להציע", אמרה ג'ניפר הריסון, מנהלת לשכת המבקרים במקום, בראיון לאתר החדשות CNN, והוסיפה: "יש לנו חופים יפיפיים, מלונות ויקבים המהווים אופציה נהדרת למטיילים, שמודעים גם כן למשבר הכלכלי בתקופה האחרונה". כמו כן, הריסון הוסיפה כי העובדים במקומות השונים בעיירה נערכו בקפידה לבואם של המבקרים, תוך הקפדה על כללי הריחוק החברתי ופרוטוקול הקורונה האמריקאי. 

עוד דווח כי סנטה מריה הוא אזור פחות צפוף מיעדים אחרים בקליפורניה, לכן יהיה קל לאכוף את ההנחיות במקום. "התוכנית 'ביקור בעמק סנטה מריה' קוראת למבקרים לגלות את האזור בצורה בטוחה ואחראית, לצד חדרי טעימות יין משובח, מרחבים, מסעדות ובתי מלון ברמה גבוהה, כך שהאורחים יוכלו לחוות את קסם המקום", אמרה הריסון.