תמונות של כלב, מסוג גולדן רטריבר, הופצו מתוך הרשת החברתית הסינית Douyin, במסגרתן אפשר להבין את השתלשלות אירועים בה הכלב הציל את בעליו משריפה שהחלה להתפשט.  על פי התמונות, שנתפסו בעדשת מצלמת אבטחה במעגל סגור, הכלב זיהה את שמיכה על הספה שהחלה להתלקח, דאג להביא קערת מים וכיבה אותה לפני שהספיקה להותיר אחריה הרס כבד. 

הגולדן רטריבר שופך מים על השמיכה הבוערת  (צילום: רשתות חברתיות)
הגולדן רטריבר שופך מים על השמיכה הבוערת (צילום: רשתות חברתיות)

בפוסט בפייסבוק של הבעלים, לין, הוא הסביר כי הבית שלו הוא "בית חם", שכאשר גלאי העשן מזהה שריפה הוא מיד מפעיל את האזעקה ואת המצלמה ושולח התרעה לטלפון הנייד שלו. במקרה הזה, המצלמה תפסה את הכלב מתפעל את האירוע בצורה מושלמת, כשהוא לוקח את השמיכה מהספה לכיוון דלי מים שנשאר מלא בצד ושופך את המים על הרצפה בניסיון לכבות את האש. 

כמו כן, בראיון לערוץ התקשורתי הסיני ZH Channel בעלים, שחי במחוז היילונג שבצפון המדינה, אמר לתקשורת: "בדל סיגריה נפל על השמיכה והצית את האש. באותו הזמן רק סבא שלי והכלב היו בבית ובדיוק סבי הלך לחדר לנמנם". בנוסף, לין הסביר כי דלי המים הונח לגמרי במקרה בצד החדר לאחר שהם ניקו את רגליו של הכלב, שהתלכלכו אחרי שחזר מטיול שגרתי. 

"הוא איכשהו פשוט ידע לכבות את האש על ידי שפיכה של מים על השמיכה. אני כל כך גאה בו", סיכם לין. רבים ששמעו את הסיפור נדהמו מהיכולות המדהימות של הכלב ושיבחו אותו, כפי שכתב אחד הגולשים: "הכלב הזה כל כך חכם! הבעלים צריך לפנק אותו עכשיו לשארית חייו". בנוסף לו עוד גולש כתב: "מדובר בגולדן רטריבר אמיץ וחכם. הלוואי שכל הכלבים היו יכולים לעשות זאת".