שלוש מדינות בארה"ב, ניו יורק, מרילנד ואורגון, הכריזו במהלך סוף השבוע האחרון על תוכנית חדשה, במסגרתה כל אדם שיקבל חיסון נגד נגיף הקורונה יצטרף מיד להגרלה. מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, פרסם ביום חמישי את תוכנית "חיסון וגירוד" ("Vax and Scratch"), שתעניק לזוכים בהגרלות פרסים בשווי של עד חמישה מיליון דולר. צפו בהכרזה במסיבת העיתונאים על מבצע החיסונים בניו יורק:

מושל ניו יורק מסביר על מבצע החיסונים (צילום: רויטרס)

על פי החוקים, כל אדם שקיבל חיסון נגד נגיף הקורונה, והינו מעל גיל 18, יכנס באופן אוטומטי להגרלה, בין התאריכים ה-24 עד ה-28 במאי. "ככל שנוכל לחסן יותר ניו יורקים כך מצבנו יהיה טוב יותר ונחזור במהירות למצב נורמאלי, לכן אני ממליץ לכל מי שעדיין לא קיבל זריקה ללכת אל מתחם החיסונים הקרוב לביתכם ולקבל אחת", אמר קואומו במהלך מסיבת עיתונאים. 

במרילנד המושל, לארי הוגאן, הודיע על מבצע "חיסון של שני מיליון דולר", שיימשך מה-25 במאי ועד ה-4 ביולי. ההגרלה מתגאה בפרסים בשווי של כ-40 אלף דולר ביום, כאשר ההגרלה האחרונה תעמוד על כ-400 אלף דולר. "אנו זקוקים לכך שכל מי שזכאי לקבל את החיסון יקבל אותו וההגרלה היא תמריץ נוסף לעודד את האזרחים לקבל חיסון מציל חיים, כך נבטיח שנשאיר את המגיפה מאחורינו", אמר שר הבריאות של מרילנד, דניס ר.שרדר. 

באורגון המבצע נקרא "קחו את הזריקה, אורגון", ושבו תושב אחד, מעל גיל 18, יזכה במיליון דולר. בנוסף לכך, עוד חמישה בין הגילים 12 עד 17 יזכו במלגות של 100 אלף דולר ואחד מכל שאר התושבים יזכה בעוד 10 אלף דולר. מושלת אורגון, קייט בראון, אמר בראיון לעיתונות המקומית: "אני מעודדת כל אחד מאורגון לקבל את החיסון, זה יכול להציל את החיים שלכם, ואולי גם תהפכו למיליונרים". כמו כן, עד כה נראה כי התוכנית די מצליחה, שכן נרשמה עליה של כ-53 אחוזים במספר מקבלי החיסון מאז שההודעה יצאה לתקשורת.