בטקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו 2020 נתפסה תמונה שהצליחה לרגש את הרשת, כאשר שני אחים, מנבחרות שונות, נפגשו לפני שכל אחד מהם עלה להתחרות במקצהו. עלאא מאסו, שחיין מקבוצת הפליטים האולימפית, נתפס מתחבק עם אחיו, מוחמד מאסו, מתחרה הטריאתלון מהקבוצה הרשמית של סוריה, בסיטואציה בה כל התחרותיות הונחה בצד לרגע אחד שובה לב. 

שני האחים, במקור מהעיר חאלב שבסוריה, חיים בימים אלו בגרמניה אחרי שברחו משלטון האימים של הנשיא אסד. על פי הפרופיל של עלאא באתר הוועד האולימפי הבינלאומי, משפחת מאסו עזבה את סוריה בשנת 2015 אחרי שמתקן האימונים שלהם נפגע במהלך הלחימה, משם הם עברו להתיישב מחדש בגרמניה ומעולם לא הפסיקו לשחות. אביהם של השניים היה מאמן שחייה, מה שהוביל גם את בניו להתמקצע בתחום. 

כמו כן, בתחרות השניים יתחרו לצד שחיין נוסף מנבחרת הפליטים, יוסרה מרדיני, אותו הם מכירים מאז שהיו ילדים. התצלום של שני האחים מתחבקים זכה לשבחים רבים ברשתות החברתיות, שכן רבים ראו תקווה לניצחון. "התמונה הזו היא עצובה ויפה יחד", כתב עיתונאי בעמוד הטוויטר שלו, בעוד אחר הוסיף: "ערכי האולימפיזם". 

על אף שמרבית התגובות היו חיוביות ותומכות, היו גם מי שמתחו ביקורת על ההחלטה של מוחמד להשתתף בתחרות מטעם הקבוצה הרשמית של סוריה, בהתחשב בכך שהמדינה עדיין נשלטת בידי הנשיא אסד. "אלה שאוהבים את משטר אסד צריכים לחיות עם זה בסוריה, לא באירופה", כתב עומאר אבו ליילה, מנכ"ל חברת החדשות DeirEzzor24.