אישה צעירה עלתה לכותרות בימים האחרונים, אחרי שילדה תינוקת שנראת מבוגרת ממנה בעקבות מחלה נדירה. האישה הדרום אפריקאית בת ה-20, שהעדיפה להישאר בעילום שם, ילדה את בתה הבכורה עם תסמונת "האצ'ינסון גילפורד", הגורמת לנשאים להיראות זקנים ויזואלית כבר מגיל צעיר. הבת הקטנה שזה עתה נולדה הגיחה לאוויר העולם עם קמטים על הפנים ושיער שופע, כחלק מהמחלה שפוגעת באחד ל-4 מיליון. 

האם ובתה  (צילום: Getty images)
האם ובתה (צילום: Getty images)

ביום שני האחרון, ה-30 באוגוסט, האם הצעירה ילדה בביתה בעיירה הקטנה ליבוד שבמזרח המדינה. סבתה של היולדת הייתה איתה ברגע המרגש והזעיקה מיד את שירותי האמבולנס האזוריים, אלא שאלו לא הספיקו להגיע בזמן והבת כבר הספיקה לצאת. במבט ראשון שתי הנשים הבחינו בעור המקומט של הבת ומיהרו מיד אל בית החולים כדי לבדוק את הסיבה לכך. 

"מיד הרופאים אמרו לנו שהילדה חולה. כבר במהלך הלידה הבנו שיש משהו מוזר כי היא לא בכתה כלל", סיפרה הסבתא. לדבריה, אחרי שתמונות התינוקת פורסמו לראשונה ברשת החלו לצוף תגובות קשות ואכזריות שקטלו את התינוקת. אמירות כמו "נראית כמו אישה זקנה", "קוף" וכדומה, נכתבו על הפוסט וצערו מאוד את בני המשפחה המרוגשים. 

התסמונת הנדירה, הידועה בעולם כ"פרוגריה", הינה הפרעה גנטית נדירה הגורמת להזדקנות מהירה לילדים שמתפתחת בשנתיים הראשונות של החיים. הרופאים טוענים כי המוטציה הגנטית דרך כלל לא נראית בזמן הלידה אלא רק בשנה הראשונה, אך עם זאת במקרים מסוימים, כמו זה, ישנם סימנים כבר מרגע הלידה.