אל תוכנית הבוקר של בן כספית ואריה אלדד ברדיו 103FM, שהתקיימה אתמול (שני) הגיע להתראיין אורי אלון, בעלים של אטרקציית סיורים חקלאיים חווייתיים. כחלק מתחומי העניין שלו, אלון מתעסק כבר מאז שהיה ילד ביוני דואר והוא אף לוקח חלק במועדון מרוצי היונים של ישראל. בשבוע שעבר אלון קיבל קריאה מאחד משכניו במושב תלמי יוסף, במטרה לבחון מקרוב יונה מעניינת שנחתה במוסך כשצמיד משונה על רגלה. 

אלון, שהוא בעל ניסיון עשיר בבעלי חיים, אסף את היונה החבולה והבחין שעל רגלה ישנן טבעות רשמיות של מועדון מרוצי היונים של מצרים, ועוד טבעת עם שם וכתובת בערבית. "התקשרתי, וגיליתי שמהצד השני ענה לי מנהל מועדון יונים מצרי שסיפר כי שהוא מתגורר באל עריש שבצפון סיני. האישה סיפר כי מדובר ביונה שהשתתפה במרוץ יוני דואר וככל הנראה התעייפה ועשתה עצירה קטנה בישראל", סיפר אלון.

המקצועיות והניסיון של המרואיין עזרו לו להעניק טיפול מסור ליונה, בסופו הוא אף יצר קשר עם מועדון מרוצי היונים באל עריש בתקווה לארגן תחרות בסוכות. "היונה הזו כנראה הגיעה עם בשורה של שלום וברכה לקראת השנה החדשה", סיפר בהתרגשות. לדבריו, היונה נמצאת נכון לזמן כתיבת שורות אלו בטיפול שכולל אוכל משובח מבלגיה והרבה מים. כמו כן, בישראל מתקיימים מדי מספר שבועות מרוצי יונים ואנו אפילו משתתפים באולימפיאדת היונים העולמית!