אחרי שנים שבני זוג מצפון הארץ, שנולדו וחיו כל חייהם בקיבוץ ורחוקים מהדת, הבעל החל לאט לאט להתחזק באמונתו. הבעל איש צבא במילואים ובכיר בחברת הייטק, בעוד האישה מסיימת לימודי רפואה במקביל להיותה אם במשרה מלאה לשלושת ילדיהם. המפנה החל כבר בשנה שעברה, בדיוק לפני תקופת החגים, כשהבעל היה בשיא התהליך ובילה כל חג מבוקר עד ערב בבית כנסת. ככל שעבר הזמן, הפער בין הגבר והאישה גדל – עד שהכל התפוצץ ביום כיפור האחרון. 

"בשנה שעברה מצאתי את עצמי בחגים נגררת עם הילדים לבית הכנסת כי בעלי ביקש, ומה לא עושים בשביל שנהיה משפחה מאושרת", סיפרה האישה לעורכת דינה שרין סולן, והוסיפה: "התנהגנו כמשפחה דתית לגמרי". לדברי האישה, במהלך החודשים האחרונים התנהגותו ל הבעל הפכה לקיצונית יותר, כשהוא החל לגדל זקן, ללבוש ציציות ומסרב לנעול נעלי עור – "הוא השתגע לי מול החיים ומול הילדים", טענה האישה. 

לדבריה, על אף שהשניים ניהלו שיחות רבות בנושא מהחשש שהילדים יחזרו בתשובה, הבעל ממשיך בשלו ואף שואף להעביר את ילדיהם למסגרות חינוך דתיות. בעקבות כך, האישה הגישה בקשה לגירושין בטענה כי היא מעדיפה לעשות את זה לפני שהוא יגרום לילדים להתרחק רק כי היא לא מתחברת לדת. "אני מוכנה לכבד אבל לא מוכנה להשתעבד, ולכן שברתי את הצום לנגד עיניו של בעלי כדי להבהיר לו שאצלנו בבית זו לא ישיבה של חרדים", טענה האישה. 

לעומתה, הבעל טוען: "אשתי הענישה אותי כי אני מתחזק ומנסה לחזק גם את שלושת ילדינו". במקביל, הוא דורש לשלום בית כי לדבריו אשתו מגזימה – "לא יקרה כלום אם היא תשים פאה ותנהג בצניעות. אני לא חוזר לחיים שהיו לי בקיבוץ". כמו כן, בני הזוג נשלחו להליך גישור, שעל פי עו"ד סולן הוא חסר סיכוי אך מחויב על פי חוק. בסיום ההליך השניים יפגשו בבית המשפט לחלוקת רכוש ומשמורת על הילדים.