צב ים מסוג טראפין היהלום הוא זן נדיר מספיק כפי שהוא, לכן כשבמרכז לחיות הבר Wildlife Centers שבמסצ'וסטס נולד טראפין בעל שני ראשים המומחים היו בהלם. שיבוש גנטי בלידתו של הצב הזעיר הוביל לכך שהוא יהיה עם שני ראשים ושש רגליים, מה שהפך את היצור למעניין אף יותר. מה שאפילו יותר מרתק בסיפור הוא העובדה שהצב מוציא ראש אחד בכל פעם כשהוא עולה לנשום מעל פני המים. 

צוות מרכז בעלי החיים הסביר כי הצב מסוגל לנשום ולאכול מכל אחד מראשיו באופן נפרד. "מבחינה גנטית הוא הכי דומה לתאומים סיאמיים שקיימים אצל בני האדם. במקרה הזה לצב יש שני ראשים ושש רגליים כאשר שני הצדדים פעילים והצוות הווטרינרי שלנו משתוקק ללמוד עליהם עוד", נמסר מהמרכז המטפל בצב. 

הצוות הווטרינרי הבחין לראשונה בצב המיוחד כאשר הביצה ממנה הוא בקע נלקחה אל חוף הים, כך שהוא יוכל לצאת לאוויר העולם ישר אל המים. כשצב הים החל לסדוק את קליפת הביצה, המומחים נדהמו לגלות שהוא בעל שני ראשים ומיד עצרו את ההתקדמות שלו למים כדי שיוכלו לחקור מקרוב את הנושא. על אף שבדרך כלל בעלי חיים הנולדים עם פגם גנטי לא שורדים, אך המטפלים של הצב אופטימיים וימשיכו לעקוב אחד הגדילה שלו. על פי ההערכות, בעוד ארבעה שבועות הצב יעבור בדיקת CT כדי להעמיק יותר במוחם של הזוחלים.