הארכיאולוגים בסין, שעבדו בקרקעית הים בסמוך לחופי שנגחאי, חשפו זן חדש של עקרב ים ענק. החיה, שעל פי השרידים הגיעה לאורך של מטר, נחשבה לשוטה בים לפני כ-430 מיליון שנה, בתקופה בה עקרבים היו חיות טרף גדולות ומאיימות. על פי המדענים של חברת T. xiushanensis, זן זה של עקרבים משתייך לסרטני הפרסה המודרניים ולא דווקא לעקרבי יבשה שאנו מכירים כיום. 

ממצאי המאובן של עקרב ים הקדום (צילום: Nanjing Institute of Geology and Palaeontology)
ממצאי המאובן של עקרב ים הקדום (צילום: Nanjing Institute of Geology and Palaeontology)

החוקרים פרסמו את תוצאות המחקר בכתב העת Science Bulletin וסיפרו כי הצבת של החיה שימשה ככל הנראה ללכידת טרף, מה שניתן להסיק אנלוגית באמצעות כפות הרגליים הקוצניות שהתגלו. בו וואנג, מחקר המחקר מאקדמיית סין למדעים, הסביר כי לעקרב היו מספר נטיות אבולוציוניות מוזרות. לדבריו, כפות הרגליים של החיה היו בעלות תוספת מחודדת, שבראשיתה של החיה שימשו לרבייה ועם השנים הותאמו למעשה ללכידה של טרף. 

עקרבי ים קדומים, המכונים בצורה מדעית "אירופיתרידים" היו יכולים להגיע באותם הימים אפילו לגודל של אדם. על פי המחקר, הזן הענק שהתגלה לאחרונה שייך למשפחת חיות בשם Mixopteriade, כאשר האחרון מאותה המשפחה התגלה לפני כ-80 שנה. וואנג וחוקריו הסבירו: "הידע שלנו על בעל החיים המשונה הזה מוגבל בסך הכל לארבעה מינים בלבד - מנורבגיה, ניו יורק, אסטוניה וסקוטלנד". 

בנוסף לכך, החוקרים גם הסבירו כי התגלית חשובה גם מבחינה גאוגרפית, שכן ההשערה אומרת שזן זה של עקרב התגלה לראשונה במה שהיה "יבשת העל" העתיקה של גונדוואנה, שנוצרה לפני פיצול פנגיאה. המחקר בעצם חשף כי הממצא מרמז על כך שלא היה איסוף מעמיק באזור זה באסיה, לכן ככל הנראה עבודה נוספת באזור עשויה להוביל לתגליות פורצות דרך נוספות.