פעמים רבות לאזהרות קטנות יש משמעות גדולה שיכולה לחשוף סיפורים שאף מסוגלים לפרק משפחה שלמה. במקרה הזה, את סימני האזהרה שמה על השולחן הרבנית של האישה, שאם רק הייתה מפרטת הייתה יכולה למנוע בלאגן שלם. 

מדובר בזוג בתחילת שנות ה-40 לחייהם, ששניהם קרובים לדת ונוהגים להתייעץ עם רבנים או רבניות בנוגע לתחומים שונים בחייהם. כאשר הבעל הגיע אל עורכת דינו, שרין סולן, הוא גולל בפניה את הפרטים בסיפורי הזוגי יוצא הדופן. לדבריו, אשתו נהגה לבקר בשנה האחרונה אצל רבנית ידועה באופן קבוע. "לא הייתה לי שום בעיה עם זה כי היא תמיד חזרה עם מצב רוח מצוין", הסביר הבעל. אך עם זאת, הרבנית גם גרמה לאישה להיות קנאית יותר בכל הקשור בשמירה על שבת וקיום מצוות.

"אשתי לא נותנת לנו מנוחה, לא בשבתות ולא בכלל. היא יורדת לחיי ולחיי שלושת ילדנו בכל הקשור באמונה בבורא עולם", טען הבעל. הקיצוניות בקשר הגיעה לידי כך שלפני מספר חודשים הטיחה האישה בבעלה כי הוא בוגד בה – העילה: הרבנית אמרה לה "תשמרי על בעלך". מתוך המקום החשדן האישה החליטה לשכור בלש, אלא שזה חזר פעם אחר פעם עם אותו המשפט: "בעלך צח כשלג". 

בחלוף כחודשיים של עבודה הבלש הסיק כי הוא ככל הנראה עובד לחינם והחליט לגשת לרבנית כדי לברר מה משמעות המשפט שעורר כל כך את חשדותיה של האישה. כשזה פנה לרבנית הוא הופתע לשמוע ממנה: "אמרתי לה את זה כי יש לה בעל כזה טוב, כזה מיוחד, כזה ענו, איש ירא שמיים שביקשתי ממנה שתשמור עליו ותדאג לו". עם המידע הזה הבלש חזר אל האישה שנותרה המומה לגמרי מהפרטים. 

האישה החליטה לבסוף לספר לבעלה את הסיפור ההזוי ומיד התנצלה, אך הבעל בשלב זה מסרב לסלוח. "התערער ביננו האמון ואנו לא נוכל להמשיך להיות יחד", אמר הבעל לעו"ד סולן ששלחה את הזוג ליישוב הסכסוך. רק בתום ההליך, ובמידה ולא יצלח, יפתח הליך הגירושין בין השניים.