עומר הגאזי, זכה בשני שיאי גינס בשחייה למרחקים הארוכים ביותר מתחת למים בנשימה אחת, והמרחק הארוך ביותר בשחייה מתחת למים בנשימה אחת עם סנפירים. שני השיאים היו בקטגורית LA1, שגינס מציינת כהישג שהושג על ידי אדם בעל מוגבלות שעבר קטיעה חד צדדית מעל הברך.

הגאזי בן ה-31 ממוצא מצרי, שחה 56.48 מטרים מתחת למים בנשימה אחת ולאחר מכן שחה 76.7 מטרים בנשימה אחת באמצעות סנפירים.

בן ה-31 איבד את רגלו השמאלית כשהיה רק בן 25. לפיו, הוא נסע על אופנוע במהירות בזמן שנתקל בבור שגרם לו לעוף מהאופנוע אל מתחת למשאית נוסעת. "כשהרופאים הגישו את המלצתם הסופית לקטיעה, הייתי רגוע מאוד. ביקשתי ניתוח מידי וכריתה קוסמטית לאיבר שנותר", אמר הגאזי ל"שיאי גינס".

לדבריו, בעקבות הקטיעה, הגיעה תקופה של דיכאון. אבל בשנת 2021 הוא החל לקרוא על אחרים ששברו שיאי גינס לאחר שעברו קטיעות דומות. "מקור המוטיבציה שלי בהתחלה היה שאין לי הרבה מה להפסיד. הלכתי על שחייה רק כי כעסתי מאוד. מצאתי דרך לשחרר את הכעסים והתסכול שלי, וזה גם היה המקום שהרגשתי בו חופשי ומסוגל", הוסיף השיאן.

הוא אמר שהוא מקווה שהשיאים שלו יתנו כעת השראה לאחרים להתגבר על המכשולים בחייהם: "אני מקווה שתארי שיאי גינס יהוו השראה לאחרים ויהוו תזכורת לכך שהכוח נמצא איפושהו לידך, אתה רק צריך לפקוח את העיניים לרווחה".