אם תרצו, תוכלו גם לצפות בכלבי ים ולווייתנים החיים את חייהם במהלך היום-יום או לחזות בזריחה מעל ההרים המושלגים.

אם תתקבלו לעבודה, תבלו חמישה חודשים, מנובמבר ועד מרץ בבסיס "A" – בסיס בריטי היסטורי הממוקם באי גאודייר הקטנטן מול חצי האי האנטארקטי. המשימות כוללות ניהול חנות מתנות וסניף דואר בטריטוריית אנטארקטיקה הבריטית, פיקוח על התחזוקה השנתית של הבניינים, הממצאים ולתצפת חיות הבר, ובניהן הפינגווינים עבור סקר אנטארקטיקה הבריטי.

אנטרקטיקה (צילום: אינג'אימג')
אנטרקטיקה (צילום: אינג'אימג')

קרן מורשת אנטארקטיקה של בריטניה, סיפרה כי הבסיס הוא מקום עבודה מאתגר פיזית ונפשית יחד. הטמפרטורות בחודשי הקיץ נעות בין 23 ל-50 מעלות. רוב הימים יהיו רק כמה מעלות בינוניות, אבל ימים מעוננים וצינת רוח יגרמו לתחושה קרה יותר. העבודה תהיה כרוכה בבילוי שעות רבות מחוץ או בתוך הבסיס ללא בידוד או חימום. ביגוד חם יסופק אבל העבודה תהיה בעיקר פיזית, אז אם תרצו – תארזו עוד בגדים תרמיים ושכבות נוספות כדי להתחמם.

אתר הדגל ההיסטורי UK Antarctic Heritage Trust, הוקם בשנת 1944 ופעל כתחנת מחקר בריטית עד שנסגרה בשנת 1962. בשנת 1996, שוחזר פורט לוקרוי כמוזיאון חי. מאז, הוא פעל במהלך הקיץ האוסטרלי כאתר מבקרים המקבל את פניהם של מי שנוסעים לאנטארקטיקה על ספינות משלחת ויאכטות.

ספינה באנטרקטיקה (צילום: אינג'אימג')
ספינה באנטרקטיקה (צילום: אינג'אימג')

כדאי גם לציין שאין מים זורמים על האי. מים נאספים בג'ריקנים מאוניות ביקור, שיציעו גם מקלחות מדי כמה ימים. עם זאת, אתם עשויים לעבור עד שבועיים ללא מבקרים או מקלחת כאשר תנאי מזג האוויר יהיו קשים. אין גם שירותים בפורט לוקרוי. יש אסלת קמפינג בסיסית אותה תאלצו לרוקן מדי יום.

המגורים הנם צריף ייעודי ששומר על האסתטיקה של המבנים ההיסטוריים האחרים באי. הצוות יחלוק חדר שינה אחד עם גישה לאזור מגורים, חדר נעליים נפרד וחדר רחצה. יש כיריים ותנור במטבח הראשי ובאזור המגורים, שניהם מופעלים על ידי גז פרופאן. המזון נשלח מבריטניה ומורכב ממגוון רחב של פריטים מיובשים ומשימורים, המתווספים מדי פעם למזון הטרי שנתרם מאוניות הביקור.

צריף המשמש למגורים (צילום: אינג'אימג')
צריף המשמש למגורים (צילום: אינג'אימג')