קיין טנאקה נולדה ב-2 בינואר 1903, באזור דרום מערב פוקואוקה שביפן. בדיוק באותה שנה שבה האחים רייט הפכו לראשונים שהצליחו להטיס טיסה ממונעת, וכשמארי קירי, מדענית צרפתייה, היתה האישה הראשונה שזכתה בפרס נובל.

מצבה הבריאותי של טנאקה היה יחסית טוב עד לאחרונה, והיא התגוררה בבית אבות, שם העבירה את זמנה בפתרון בעיות מתמטיות, משחקי לוח, שתיית משקאות מוגזים ואכילת שוקולד. בשנותיה הצעירות ניהלה טנאקה עסקים שונים, כולל חנות אטריות וחנות עוגות. היא נישאה לאהוב ליבה, הידאו טנאקה לפני מאה שנה, ב-1922, הם הביאו לעולם ארבעה ילדים ואימצו את החמישי.

קיין טאנאקה בת ה-119 (צילום: צילום מסך טיקטוק)
קיין טאנאקה בת ה-119 (צילום: צילום מסך טיקטוק)

היא תכננה להשתתף במירוץ הלפיד האולימפי בטוקיו בשנת 2021 באמצעות שימוש בכיסא גלגלים, אך מגיפת הקורונה מנעה ממנה לעשות זאת. כששיאי גינס זיהו אותה כ"האדם המבוגר ביותר שנמצא בחיים" בשנת 2019, היא נשאלה: איזה רגע היה הכי מאושר בחייה הארוכים. תשובתה היתה: "עכשיו".

שגרת יומה תוארה באותה העת, והיא כללה השכמה בשעה שש בבוקר, ולאחר מכן פתרונות תרגילי מתמטיקה ותרגולי קליגרפיה. "אחד התחביבים האהובים על קיין, הוא משחק אותלו (רברסי). היא הפכה למומחית למשחק הלוח הקלאסי, ולעתים קרובות ניצחה את צוות בית האבות", נכתב על ידי שיאי גינס.

המושל המקומי, סייטרו האטורי, סיפר: "ציפיתי לראות את קיין-סאן ביום הגיל השלישי (חג לאומי בחודש ספטמבר), ולחגוג יחד עם המשקאות המוגזים והשוקולד האהובים עליה. מאוד הצטערתי לשמוע על מותה". 

האישה המבוגרת בעולם בת 119 (צילום: טיקטוק)

ביפן חיה האוכלוסיה המבוגרת ביותר בעולם, לפי הנתונים, כ-28 אחוזים הם בני 65 ומעלה. האדם המבוגר ביותר שחי, שהוכר על ידי ספר השיאים של גינס, היתה אישה צרפתייה בשם ז'אן לואיז קלמנט. היא מתה כשהיתה בת 122 שנים ו-164 ימים בשנת 1997.