שמענו פה ושם על גברים שנכנסו להריון, מאחר והם היו נשים בעבר. למרות שינוי המין, הרחם עדיין קיים בגופם. הצעד הבא של הרופאים, הוא לאפשר לנשים טרנסג'נדריות להביא ילדים לעולם.

ד"ר נרנדרה קושייק, מנהל את המרפאה לשינוי מין שמתכננת את הניתוח פורץ הדרך. הוא הסביר שהאם תוכל, בתיאוריה, להיכנס להריון האמצעות הפרייה חוץ גופית, וללדת בניתוח קיסרי. המנתח, מניו דלהי, בירת הודו, אמר: "כל אישה טרנסג'נדרית רוצה להיות כמה שיותר נשית. והדבר כולל להיות אמא. הדרך לשם - היא השתלת רחם, כמו כליה או כל איבר אחר. זה העתיד. אנחנו לא יכולים לחזות בדיוק מתי, אבל זה יקרה בקרוב מאוד".

"יש לנו את התכניות שלנו ואנחנו אופטימיים לגביהן", הוסיף הרופא. השתלות רחם כבר בוצעו בעבר בדנמרק, מאישה אחת לאחרת. אך זו תהיה ההשתלה הראשונה שתבוצע באישה שנולדה כגבר, אמר פרופסור סיימון פישל. ד"ר קשוייק סיפר שכ-20 אחוזים מהמטופלים שלו הם מחו"ל, ורבים מגיעים אליו מבריטניה.

העסקים פורחים במרפאתו בניו דלהי, והד"ר פתח לאחרונה מרכז ייעודי כדי לאמוד את הביקוש. "המטרה שלנו היא לגרום לנשים הללו לחיות חיים נורמליים ככל האפשר כאישה. אנחנו שואפים לאידיאל", אמר המנתח.