סיפור יוצא דופן הצליח להדהים את העולם, אחרי שפורסם על כפרי אוקראיני שכנגד כל הסיכויים הצליח לצאת בחיים מהתופת הרוסית. מיקולה קוליצ'נקו, מהכפר וישנבה ששוכן ממש בסמוך לקייב, נורה בראשו ב-18 במרץ והושלך אל קבר באדמה יחד עם אחיו הגדול, בזמן שהכוחות הכובשים האמינו שהוא מת. כיום, אחרי כחודשיים, הוא כאן כדי לספר. צפו בכתבה שעלתה בערוץ החדשות CNN:

הכל החל כאשר פצצה רוסית נחתה בסמוך לביתו של מיקלה, ולאחר ההדף הגדול החלו הכוחות הרוסים בפלישה אל תוך הכפר. לצערם של מיקלה ואחיו, דימה, הכובשים מצאו את ביתם ופלשו פנימה. השניים היו יחד בבית בזמן הפשיטה, וכאשר הרוסים הבחינו שאחיו של מיקלה היה חלק מהצבא האוקראיני בזכות המדליות ותעודות ההוקרה שישבו על המדף, הם החליטו לנקום. 

בריאיון שערך מיקלה עם ה-CNN הוא סיפר: "מציאת הקשר של משפחתנו עם הצבא האוקראיני הייתה הסיבה של החיילים לענות אותנו ובהמשך להוציא אותנו להורג". לדבריו, הרוסים הכו אותו בכל חלק בגוף על ידי מוט ברזל, כשלבסוף הם הכניסו את האקדח אל פיו וירו בו. 

הקבר אליו הושלכו מיקלה ואחיו (צילום: CNN)
הקבר אליו הושלכו מיקלה ואחיו (צילום: CNN)

שני האחים של מיקלה מתו במקום, אך למזלו הכדור חדר דרך לחיו הימנית ויצא החוצה דרך הרקמה הרכה שמתחת לאוזנו. מרוב כאב מיקלה איבד את הכרתו, מה שגרם לחיילים להאמין שהוא מת, אך כשהוא התעורר הוא כבר היה בתוך קבר עם אחיו מתחת לאדמה. 

"דחפתי את דימה מתוך הקבר, פילסתי את דרכי החוצה והוא נפל במקומי פנימה. שרדתי בנס", סיפר. לדבריו, הוא גרר את עצמו בקושי לכפר הסמוך ופגש תושב מקומי בשם ולנטיין שעזר לו. "ראיתי שהוא מוכה, חבול ומכוסה כולו באדמה. הזמנתי אותו לביתי, שם הוא התרחץ, אכל ארוחת בוקר ולקח איתו צידה לדרך", סיפר ולנטיין בריאיון. 

לאחר שעזב את ביתו של המושיע, מיקלה הלך כ-25 ק"מ עד לכפר בו הוא התגורר, שם פגש לראשונה רופא שיטפל במצבו הקשה. על פי הדיווחים, מיקלה סבל משתי צלעות שבורות, אך הכדור בפניו לא השפיע על אף איבר חיוני והפצעים יגלידו, אך ישאירו צלקת שתישאר איתו לעד.