בולען אגדי המכונה "באר הגיהנום", נפער באמצע המדבר באל-מהרה שבמזרח תימן לפני מיליוני שנים, ברוחב של כ-30 מטרים. הבאר נותרה כתעלומה עבור מטיילים ומקומיים מחשש למה שחי במעמקיו.

רבים האמינו שהבולען הוא "כלא סודי לשדים", ובעקבות אדם מקומי סקרן, שסיפר כי "הריח ריח נודף ממעמקי הבור", האגדה שונתה מבית הסוהר - לשער לגיהנום. תיאוריה נוספת העניקה לו את השם "באר הגיהנום", בגלל דמיונו להר געש רדום שיכול להחריב את כדור הארץ ברגע.

''באר הגיהנום'', בולען שנפער במדבר לפני מיליוני שנים (צילום: Getty images)
''באר הגיהנום'', בולען שנפער במדבר לפני מיליוני שנים (צילום: Getty images)

בשנה שעברה, לקח על עצמו צוות של חוקרים, לחקור את הבולען בעומק 110 מטרים, ולגלות מה מסתתר בקרקעית. המחקר הפך אותם לקבוצת האנשים הראשונה שהגיעה בהצלחה לתחתית הבולען. הצוות, ירד לתחתית הבאר באמצעות מערכת חבלים שנבנתה בחכמה. שמונה מתוך עשרה חברי צוות הגיעו לקרקעית, ולמזלם, את פניהם קיבלה קרקע יציבה. אבל כשאפילו לא שד אחד נראה באופק, הצוות אכן נאלץ להתמודד עם סירחון מעורר בחילה.

למרבה הצער, לא היה שם איש מעבורת שהמתין לבואם כדי לקחת אותם לגיהנום, אלא היו אלה מספר גוויות של בעלי חיים שנפלו מטה. הבאר מעולם לא נחקרה על ידי אדם אחר קודם לכן, ומטבע הדברים, עדיין היו כמה ממצאים מוזרים כולל פניני מערות נדירות שצמחו בין הזקיפים.

מוחמד אל קינדי, חבר בצוות OCET ופרופסור לגיאולוגיה באוניברסיטה הגרמנית לטכנולוגיה בעומאן, תיאר את המשלחת כמעין פרויקט "תשוקה". הוא אמר: "הרגשנו שנגלה פלא חדש ואולי גם חלק מההיסטוריה של תימן".