בעל "מחושב", דחף את אשתו מצוק גבוה רק כדי לפדות את פוליסת ביטוח החיים שלה. כעת הוא עומד בפני 30 שנות מאסר אך מנסה לחמוק מהעונש.

האקן אייסל בן ה-41 מפטהייה שבטורקיה, פיתה את אשתו שהייתה בחודש השביעי להריונה, לעלות אתו לראש צוק גבוה כדי לצלם תמונת סלפי יחד. הבעל האכזר דחף את האישה מהצוק והמסכנה שלא חשדה בדבר וסמכה על האיש, נפלה אל מותה הטראגי. הזוג תועד במקרה על ידי תיירים שטיילו במקום, רגעים לפני מותה של האישה.

מאוחר יותר התברר כי המעשה תוכנן מראש. האיש המתין קרוב לשלוש שעות עד שהמקום יתרוקן מתיירים, כדי שיוכל לבצע את המעשה הנתעב ללא הפרעה.

הוא נעצר בעקבות המעשה, ובית המשפט בעיר פטהייה גזר על אייסל מאסר עולם ב-15 בפברואר בגין רצח בנסיבות מחמירות של אשתו, סמרה אייסל שהייתה בת 33 ובחודש השביעי להריונה.

לפי החוק הטורקי, האיש לא יהיה זכאי לקיצור העונש או לשחרור מוקדם. אך כעת, בניסיון חולני להתחמק מהצדק, אייסל טוען שהוא אינו כשיר לעמוד לדין. הוא ערער לבית הדין האזורי לצדק באיזמיר, וביקש שהמועצה של המכון לרפואה משפטית באיסטנבול תבחן את מצבו.

שניות לפני שנדחפה אל מותה, אייסל ואשתו המנוחה (צילום: צילום מסך פייסבוק)
שניות לפני שנדחפה אל מותה, אייסל ואשתו המנוחה (צילום: צילום מסך פייסבוק)

בית המשפט הסכים ושלח את התיק בחזרה לבית המשפט בפטהייה לדיון מחודש. רצח נשים הוא בעיה ההולכת וגוברת בטורקיה, במיוחד לאחר שהמדינה פרשה באופן רשמי מאמנת איסטנבול ביולי בשנה שעברה.

על פי דוח הנתונים לשנת 2021, 280 נשים נרצחו על ידי גברים בשנת 2021 בעוד ש-217 נשים נמצאו ללא רוח חיים כשסיבת המוות טרם התבררה. על פי נתוני "אנדרטת הזיכרון הדיגיטלית לנשים שנרצחו" המתעדכנת מדי יום, 176 מקרי רצח נשים התרחשו בטורקיה עד כה השנה.

מוות טראגי (צילום: צילום מסך פייסבוק)
מוות טראגי (צילום: צילום מסך פייסבוק)