זרי סיבוני, הקופאית שהוחזקה אתמול (שישי) כבת ערובה במרכול "היפר כשר" בפריז, היא קרובת משפחה של ח"כ יוני שטבון (העם אתנו), יו"ר השדולה למען עולי צרפת בישראל. בצאת השבת שוחח שטבון עם אמה של זרי, סוזן, שספרה לו על רגעי האימה שעברה בתה במרכול. בסוף השיחה שוחח ח"כ שטבון קצרות גם עם זרי עצמה, אך היא התקשתה לדבר בשל הטראומה שעברה ואמרה רק כמה מילים תוך בכי.
 
האם סיפרה כי בדיוק אתמול, בשעה שבתה נלכדה כבת ערובה, חגגה הבת את יום הולדתה. על פי התיאור הדרמטי שמסרה, המחבל ירה פעמיים לכיוונה של זרי אך לא הצליח לפגוע בה. "כשהוא נכנס היא היתה ראשונה. הוא אמר לה את רוצה למות?", סיפרה האם.

"הוא אמר לה: 'את רוצה למות'?"

האם סיפרה על השתלשלות האירועים: "הוא ירה עליה פעם ראשונה. מישהו מסכן שבה לעשות קניות נפל ולא מת. היא התחבאה מתחת לקופה. פתאום הוא ראה אותה זזה. אז הוא אומר לה מה, את עוד לא מתה? הוא שאל וירה עליה פעם שנייה וברוך השם נס גם בפעם השנייה לא פגע בה".

אחר כך מתארת האם כיצד הבת התחננה בפני המחבל שלא להרוג את היהודי שנורה עם פריצתו לחנות ושכב גוסס. "היא רצתה לעזור לאדם הפצוע. הוא נורה בפנים ולא מת. 'אני אהרוג אותו' הוא אמר. הבת שלי התחננה שלא יעשה זאת".
 
האם סיפרה כי המחבל הפעיל את בתה. תחילה שלח אותה לכסות את מצלמות האבטחה ואחר כך להביא מהמרתף את הקונים שהסתתרו בו. "היא עשתה הכל וחשבו שהיא היתה חברה שלו, אבל זאת היתה הבת שלי".
 

ח"כ יוני שטבון. צילום: פלאש 90


ח"כ שטבון, קרוב משפחתה של סיבוני, אמר: "היא טיפלה באנשים. היא הצילה אנשים. זכיתי בה. זה קרה ביום ההולדת שלה, הקב"ה שלח אותה לעזור. הוא הוסיף שביקש מנתניהו  לפעול על מנת שהעלייה מצרפת תוגדר כעליית חירום".

האם סיפרה כי סיבוני שוהה בישראל שלוש שנים, בניסיון להקלט בארץ. לאחרונה חזרה לצרפת לקראת לימודי התואר השני. "זה היה קשה בשבילה. היא עובדת כל יום עד 11 בלילה. בישראל חושבים שכל הצרפתים עשירים אך היא עובדת קשה נורא".
 
בשלב זה עלתה לשיח זורי עצמה. ח"כ שטבון אמר לה שיש לה הרבה כוחות, וכל הכבוד על החוזק שהפגינה. היא אמרה: "אני לא הייתי כלום. אני לא גיבורה, זה היה ממש נס", לא רציתי להיות שם, ואני רוצה להיות בארץ". 

פורסם: 22:25