ראשי הארגונים היהודיים ברחבי העולם גינו בחריפות את הפיגוע במרכול היהודי בפריז ביום שישי והזהירו כי אם הרשויות באירופה לא יגנו על הקהילות היהודיות, הן עלולות להוות יעד להתקפות נוספות. 



"אירופה צריכה להבין שהיא נמצאת במלחמה מול אידיאולוגיה שמבקשת לבצע שפיכות דמים המונית ורצח", אמר ד"ר משה קנטור, נשיא הקונגרס היהודי האירופי, "זו לא מלחמה נגד מוסלמים או נגד האסלאם, אלא נגד פירוש קיצוני שמכוון להרוג את כל מי שהם מחליטים שהוא האויב, כולל עיתונאים ויהודים, אבל כולם מטרות פוטנציאליות". 
 
נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, הזהיר כי "החיים היהודיים בצרפת בסכנה. בצרפת יש את הקהילה היהודית השלישית בגודלה בעולם, ועדיין – לא יהיה לחיים היהודיים בצרפת עתיד אם האיום הקטלני שניצב מצד טרוריסטים אסלאמים לא יטופל ביעילות ובמהירות", אמר. 
 

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל ההתאחדות היהודית האירופית, דרש מהרשויות ברחבי היבשת לספק הגנה לכל המוסדות היהודיים. "הקהילה היהודית באירופה הזהירה מזמן את הממשלה שכל סלחנות והבנה למניעים כלשהם לטרור נגד מיעוטים רק תגביר את הטרור ואת ההשפעה ההרסנית שלו על מרקם החיים האירופי", אמר לסוכנות הידיעות היהודית EJP. 

"צרפת שבורה "

האירועים בפריז המשיכו גם אתמול לתפוס את הכותרות הראשיות של כלי התקשורת ברחבי העולם. "האינדיפנדנט" הבריטי פרסם על השער תמונת מונטאז' שמסכמת את ימי הטרור בבירה הצרפתית עם תמונותיהם של הקורבנות במגזין "שארלי הבדו", של העובד המוסלמי שהציל בני ערובה במרכול היהודי ושל אלפי המפגינים ברחובות. "צרפת שבורה... ואז התאחדה", נאמר בכותרת, "מגיבור אחד למאות אלפי מפגינים ועד ההתאספות היום של מנהיגי העולם, המדינה עומדת בהתרסה", נכתב שם.
 
"האובזרבר" הציב בכותרת את קריאתו של ראש הממשלה הצרפתי, מנואל ואלס, לאזרחי ארצו להגיע לעצרת הגדולה בפריז. "צרפת תצעק את אהבתה לחירות ולסובלנות. בואו בהמוניכם", מצוּטט ואלס, בעוד שאת השער מעטר תצלום של מפגינים המניפים את השלט "גם אני שארלי"."הסאנדיי טיימס" ו"הסאנדיי אקספרס" התייחסו לסכנה הגוברת של איום הטרור בבריטניה על רקע המתקפה בפריז. 
 
לפי "הטיימס", הרשויות חוששות כי 150 פעילי ג'יהאד עלולים לבצע פיגועים בממלכה במה שנחשב ל"איום הטרור הגבוה ביותר זה שבע שנים". ב"אקספרס" דווח כי לוחמים של יחידת העילית של הצבא (SAS) נמצאים בכוננות מיידית להגיב לכל תקרית כדי לסייע לכוחות המשטרה. הBBC הביא תיאור צבע מאחת מעצרות הזיכרון בקרבת המערכת של "שארלי הבדו".

"אנשים לוחשים או פשוט עומדים בדממה, קוראים את המסרים שהוצבו על הקירות או מתגופפים בקרב הנרות וערימות הפרחים", תיאר כתב העיתון, פטריק ג'קסון, "כמה אנשים שהגיעו עומדים זקופים, עדיין מקיימים דקת דומייה משלהם, בעוד שוטרים חמושים שומרים על הרחוב כאילו קיימת בו אש התמיד"