"זעם מוסלמי על הסכסוך הבלתי נגמר בין ישראל לפלסטינים הוא אחד הגורמים לטרור של האסלאם הקיצוני, שראינו בצרפת בשבוע שעבר", כך אמר הלילה (בין שני לשלישי) נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר, שהיה אורח בתכנית "דיילי שואו" של ג'ון סטיוארט. 

כשנשאל מה הם הגורמים שהובילו לפיגועים בפריז, ענה קרטר: "אחד מהגורמים הוא הבעיה הפלסטינית. זה מרגיז אנשים שקשורים באיזושהי דרך לערבים שגרים בגדה המערבית ובעזה, מה שעושים להם. אני חושב שזה חלק מהבעיה".
קרטר, חתן פרס נובל לשלום על עבודתו בפתרון סכסוכים, אמר: "אנו עדים להתפתחות אבולוציונית בטרור. אנשים נוסעים לסוריה, מתאמנים שם ולומדים איך להיות מחבלים, ומכיוון שיש להם דרכון צרפתי, בריטי או אמריקאי, הם חוזרים לארצות שלהם ויודעים מי הם ואיפה הם היו". 

"אני חושב", הוסיף הנשיא לשעבר, "שהאירוע בפריז יעיר את האחראים על הביטחון ויגרום להם להסתכל על האנשים האלה יותר מקרוב - ולא להכליל את כל המוסלמים במדינה כחשודים בטרור".

קרטר מחזיק זה זמן רב בדעות שנויות במחלוקת לגבי הסכסוך במזרח התיכון. בין היתר הוא גורס כי המערב צריך לשאת ולתת עם חמאס, ארגון המוגדר ברוב מדינות המערב כתנועת טרור. בנוסף, הוא מתח ביקורת על ממשלים אמריקאים שונים על כך שלא הצליחו להשיג הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.