צרפת מנסה להמשיך קדימה.



אחרי שלושת ימי האבל שצויינו ברחבי צרפת, ולאחר הלוויות ההרוגים, הוציא היום (רביעי) המגזין "שארלי הובדו" את המהדורה הראשונה שלו מאז אירע הטבח במשרדי החברה, בו נהרגו כ-10 מעובדי העיתון ועוד שני שוטרים ע"י האחים קואצ'י, אשר בסופו של דבר חוסלו לאחר יומיים מורטי עצבים על ידי כוחות הביטחון.

צרפת: תורים לרכישת הגיליון החדש של "שארלי הבדו"
שער העיתון כבר פורסם בימים האחרונים, ובו נראה הנביא מוחמד בקריקטורה בה הוא אומר "גם אני שארלי הבדו", עם דמעה בעין וכיתוב מלמעלה: "הכל נסלח". העיתון, הופץ בשלושה מיליון עותקים, כשגופים רבים, כמו גוגל, נרתמים על מנת לעזור, פשוט נעלם מהמדפים, כחלק מאפקט ההזדהות הגדול עם העיתון.

כבר לפנות בוקר, רוב הקיוסקים הצרפתים כבר הודיעו כי העיתונים נמכרו לחלוטין, לאחר שהנושא פשוט בער בכל צרפתי. העיתון, שמופץ בדרך כלל ב-60 אלף עותקים, גרם לכל כך הרבה אנשים תשוקה לשים ידם על הגיליון ההיסטורי, וכעת הודיעה המוציא לאור כי יגדיל את התפוצה לחמישה מיליון עותקים, על פי התקשורת הצרפתית ולאחר מכן יפיץ אותו בחמש שפות.

המאייר אשר עונה לשם לוץ, סיפר אמש כי הוא החל לצייר את הציור, אך זה לא היה מספיק טוב עבורו: "חשבתי על כך רבות, לפתע עלה לי הרעיון לצייר את הנביא מוחמד. פשוט ציירתי אותו בוכה, ואז עזבתי את הכל ופשוט התחלתי לבכות". 
 
עורכי העיתון הבהירו: "לא יהיו כל הפרעות, גם בעוד שבועיים תהיה מהדורה. בינתיים, אנחנו מחכים שריס (אחד הפצועים מהפיגוע), יעזוב את בית החולים ביום שני ואנחנו מחכים בסבלנות שיגיע אלינו. אנחנו רוצים גם להודות לכל המוסדות, כל האנונימיים ומשתתפי האירוע אשר הודו לנו. חופש הביטוי הוא מוסד, אנחנו מודים לכל מי ששלח לנו מסר של תמיכה".


דוכני העיתונים מבהירים: אזלו כל העותקים של "שארלי הבדו". צילום:רויטרס